fredag 22 april 2011

Så mycket jag vill göra...

Gomorron. Vaknar upp i soffan efter en delad natt. Somnade vid 22, helt slut efter allt bussåkande igår, men vaknade kl 2 med världens ont i svanken. Jag har ju en kudde under magen för att minska svanken, eftersom jag är storbystad går den inte att undvika. Men kudden måste ha legat fel, för jag kom knappt ur sängen när jag vaknade. Var vaken i 2 h och somnade igen vid 4 på soffan. Där fick jag sova ända tills jag vaknade av mig själv klockan 7, med Cornelia på magen.

Igår var det alltså buss till mamma direkt efter jobbet. 2 h tog resan, lite längre än jag hade trott. Ganska snart efter jag kommit så kom ett par från Skåne, som var på väg hem efter ett besök i Dalarna. Mamma hade fått kontakt med dem via nätet, de hade 2 Papillonhanar och den ena skall kanske paras med hennes Pixie nästa vinter. De stannade till i Rävlanda så att hundarna fick träffas. Under tiden skulle jag lägga upp ärmarna på min vårjacka, men jag är en katastrof vid symaskinen. Det började med att jag inte bara klippte bort det som skulle klippas bort, utan jag klippte även ett hål i den delen av ärmen som skulle vara kvar... Sen sydde jag så konstigt att nålen lossnade, den gick inte av men satt alltså inte fast i hållaren längre. Mamma fick rädda situationen sen när de hade åkt.

Hon hjälpte mig också att lägga upp mitt jättelånga gröna linne, och det blev så mycket kvar att man hade kunnat ha det som tub-topp... Sen åt vi en otroligt delikat middag. Kyckling och klyftpotatis. Kycklingen hade tinat i hemmagjord oljefri marinad, och potatisen hade också marinerats i vitlök, olja och rosmarin. Under stekningen i ugnen så stod potatisen under gallret med kyckling, så det droppade ner marinad bestående av ingefära, sweet chilisås och soja på potatisen, den blev otroligt god. Tyvärr orkade jag ju inte så många bitar, och det var meningen att jag skulle få med mig några bitar hem, men det glömde vi av. Inga kort tog jag heller. Glömde helt bort det trots att jag hade kameran med mig.

Igår drack jag min sista Pepsi Max och idag vaknar jag oturligt nog med huvudvärk. Det har inget med det att göra, men eftersom jag vet att jag kommer att få huvudvärk av detoxen så är det ju ganska onödigt att börja med det redan nu...

Egentligen hade jag velat vara tipp-topp denna helgen, jag har så mycket jag vill/skulle behöva göra. Här är några av sakerna:
  • Organisera om i garderoberna.
  • Åka till IKEA och köpa lite fler djupa skålar, de är alltid slut innan diskmaskinen är full... Har dem till frukost och de flesta luncher och middagar, men har bara 6 st.
  • Ta en promenad till Vitsippsdalen i Botaniska.
  • Åka till Frölunda Torg där de öppnade en ny del i onsdags.
  • Gymma.
  • Fortsätta med backup av mina talböcker, det var länge sedan jag gjorde det nu!
  • Sitta på altanen och bara njuta och lösa korsord.
  • Tvätta alla mattor, täcken och kuddar.
Allt detta kommer jag inte att hinna på 3 dagar, framförallt inte om jag mår dåligt. Måndagen går ju bort, då skall vi alla till Ellös. En annan sak som jag gärna hade velat få svar på är om städarna kommer på måndag? Det är ju röd dag, så det är väl inte troligt, men jag mailade dem i tisdags och har inte fått något svar. Eftersom jag inte är 100 på att de inte kommer, måste jag ha röjt på söndag kväll ifall de kommer... Dåligt att de inte har svarat tycker jag!

Ha en bra Långfredag!

1. Först och främst vill jag önska dig en underbar påsk, även om du ska detoxa. Sen vill jag önska dig lycka till med detoxen! Hejja dig till 200%!

Själv har jag jobbat igår och idag, när jag kom hem hade maken förberett grillen så jag fick härligt nygrillad kycklingfile. Smaskens värre. Så nu känns det inte fullt lika jobbigt att jobba påsken.

KRAM till dig

Ps: nästa vecka bokar vi en dag när jag kan komma upp för nu har jag fått ok på semestern Ds

2. Marie-Louise: Tack detsamma!!

Katarina: Tack så mycket. Överlevde gårdagen, idag lär det bli värre, men jag vet ju varför jag mår skit, det är alltid nått :) Hoppas du överlever på jobbet. Härligt med lite service när du kom hem!! KRam