tisdag 10 maj 2011

Så trött...

Gomorron. Vaknade och ville bara stänga av klockan och somna om. Fy vad trött jag är! Kan bero på att jag vaknade i natt och inte kunde somna om, utan gick och la mig på soffan. Somnade väl om 45 minuter senare, men det blir ändå sämre sömn när man är vaken en stund i mitten. Jag hade nämligen glömt öppna fönstret, stängde det när köldknäppen kom förra veckan, och jag vaknade och var helt genomsvett. Kan bara inte sova när jag är för varm. När jag hade sovrummet i det andra rummet, där jag har arbetsrummet idag, så hade jag en takfläkt som var perfekt under varma nätter. Tyvärr fick jag inte med den när jag bytte rum, så den sitter kvar här inne. Pappa höll på att få en stroke (nästan...) när han satte upp den, betongen i våra tak och väggar är fruktansvärt hård, så jag vill inte be honom flytta den. Istället har jag bett en elektriker som jobbade lite för oss på jobbet, men som nu är mer eller mindre pensionerad, att hjälpa mig. Bad honom förra året också, men han glömmer bort mig hela tiden. Får se om han kommer ihåg mig någon gång.

Det blev ändrade planer igår, inget gym. När jag kom hem så hade jag fått alla reklambladen, och såg att Willy's hade bra pris på grillkol och briketter. 4 påsar för 79 kr. Inte precis lätt för mig att få hem, så jag ringde pappa. De skulle ändå komma hit under kvällen och hämta sin post, så vi bestämde träff på Willy's kl 19. Jag promenerade först till Maxi och köpte en råkostsallad (färdigskuren vitkål och morötter) som jag äter mycket av nu, och sedan vidare till Willy's. Bra med steg för stegtävlingen :) Fick i alla fall köpt det jag skulle och var klar precis när de kom. Sen fick jag gå med dem in för de kom på att de skulle också ha...

Stegräknaren slutade på 15.418 steg igår, och det är jag mycket nöjd med. Jag kommer att vara nöjd med allt över 10.000 steg/dag, som är mitt mål. Nu skall jag snart sticka iväg och simma, och på så sätt få lite extra "steg" på min räknare. 30 minuters annan motion ger rakt av 3.500 steg, oavsett vilken sport som utövas.

Förresten, jag skrev ju 2 inlägg om Smartson Testpilot häromdagen. Fick mail av dem igår och info om att jag var uttagen. Tyvärr inte till testning av datorn, det hade ju inte suttit fel, men väl till filmen. Så vilken dag som helst så dimper det ner en film, Life as you know it, i min brevlåda. Har kollat lite med tjejerna på jobbet om de vill ha en filmkväll på torsdag eller fredag, vi får se hur det blir. Jag har fått svar av 2 (av 4) och en kan och en kan inte. Annars får jag se och bedöma filmen själv :)

Idag skall jag ringa öronläkaren jag har varit hos ett par gånger, senast då jag fick tinitus. Jag har sedan dess haft nästan ständigt ont i vänster öra. Ungefär som om molande huvudvärk, fast i örat. Det känns ungefär som början på en öroninflammation, eller ett litet lock för örat. Mycket irriterande och igår kopplade jag ihop det med den huvudvärk jag har känt ett tag. Jag blir väldigt trött i huvudet och vill bara gå och lägga mig. Skall se om han kan konstatera att jag har ett tryck, vet i och för sig inte vad man kan göra åt saken, men det skulle vara skönt att bli av med det. Tinitusen har jag inte blivit av med, det brusar och piper som aldrig förr. Längtar så efter att det skall vara tyst i skallen, men det har det inte varit på 4 månader nu.

Ha en skön tisdag i solen!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas inte det är öroninflammation, det gör så förbaskat ont!

    Må gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte det är nått galet på örat.

    ha en fin dag du med!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när man inte kan sova ordentligt! Hoppas att du får njuta av mycket grillat i sommar - det är såååå gott! Krya på dig i örat =)

    SvaraRadera