måndag 11 juli 2011

Givetvis!

Gomorron. Ny vecka ligger framför oss, för mig är det näst sista veckan innan semestern. Några av er kanske börjar jobba när jag går på semester, det är faktiskt första året jag har så här sen semester. I vanliga fall brukar antingen idag eller nästa måndag vara första semesterdagen. Hoppas det finns något bra väder kvar när det är min tur, men det har ju inte varit så bra hittills (i alla fall inte sista veckorna).

Katarina skrev en kommentar igår till mitt tacksamhetsinlägg på I. Hon hade själv missat det då hon skrev ett inlägg på samma bokstav på morgonen: INTERNET! Hur kunde jag glömma av att vara tacksam för internet? Utan internet, ingen blogg. Utan bloggen, inte så många nya härliga bekantskaper. Kan inte fatta att jag glömde... :)

Gårdagen var värsta latardagen... fast på kvällen kom jag i alla fall ut på en promenad. Jag hade ett paket att hämta från Willy's på andra sidan motorvägen. När jag fick SMS om att jag hade ett paket att hämta så hade jag ingen aning om vad det var. Företaget som var avsändare hade jag aldrig hört talas om. Jag ringde dem, och jag var nog inte den första som ringde, för de frågade med en gång om jag hade köpt en deal via Let's Deal. Det hade jag, så då visste jag vad som var i paketet. Det var en sådan här:


Det var ungefär halva priset (jag betalade 134 kr, de tar normalt 270 kr) och så fraktfritt. Nu till det krångliga... man skall ta ett visst antal ml (tror det var 12 eller 15) och blanda i 1,5 liter vatten och dricka under dagen. Det innebär att jag nu får användning av båda mina vattenflaskor som jag köpte på Clas Ohlson, jag får ta med dem hem varje dag och fylla på. Jag hinner inte dricka 1,5 liter efter jag har kommit hem från jobbet, så det får bli på arbetstid. Det skall nog gå. Det är i alla fall någon detox, mamma har kört den tidigare, jag tror jag har använt den också om jag inte minns fel. Kan inte skada i alla fall...

Jag packar simväskan och tar med mig den och moppen tillbaka till jobbet efter lunch, för idag SKALL jag simma! Det är en vecka sen nu och jag lider av allvarlig abstinens. Jag ser fram emot att kunna simma oftare på semestern!

Jag har massa små dagsutflykter som jag vill göra på semestern; Åka till Ellös och spana in mina föräldrars nya lägenhet, de har "flyttat hemifrån" (de bodde ju inneboende hos Maritas mamma, men har nu fått en liten etta i samma område). Åka till Tjuvkil och hälsa på min gamla "dagmamma" med man, de ringde som vanligt på min födelsedag, jag har inte sett dem sedan min 40-års fest. Åka till Billdal och hälsa på kusin med familj, det var länge sedan jag såg dem med. Hälsa på mamma. Åka till Marstrand och bara titta och hälsa på min farbror och faster som bor på Koön permanent. Jag hoppas verkligen att alla utflykter blir av...

Men nu är det dags att jobba 10 arbetsdagar till först. Hoppas inte det blir för stressigt bara... Ha en skön måndag!

2 kommentarer:

  1. Spännande med din detox, du får inte glömma att utvärdera!

    Jag har endast 6 arbetspass denna veckan o sen 5 veckors ledighet

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Den där Detoxen brukar jag dricka 1gång på våren och 1 gång på hösten för att rensa slaggprodukterna i kroppen. Jag tycker det funkar perfekt, dock har jag inte druckit det efter min operation, du får gärna skriva ett inlägg sen om hur du tycker det funkar.

    Jag jobbar 9 dagar till innan jag har semester.
    Kram

    SvaraRadera