måndag 19 mars 2012

Jag kan!

Gomorron. Ute är det värsta höststormen; vinden viner runt knutarna och det verkar som det haglar? Hallå! Våren skall ju vara här! Det bestämde jag ju igår!!

Igår beställde jag en bok. Jag har varit väldigt tveksam till om jag skulle berätta om det här...


Orsaken till detta är att jag så till den grad tvivlar på att jag klarar av det, att jag inte vill bädda för ett misslyckande genom att berätta om det. Sen slog jag näven i bordet och sa JAG KAN! Det är då själva helvete att min brist på självförtroende får mig att tänka så. Jag har en liten svart jävel som sitter på min ena axel och hela tiden talar om för mig att jag skall misslyckas. Klart jag måste berätta om det här! Jag har läst lite grann och följt min kära bloggvän Katarina, som påbörjade fas 1 för en vecka sedan. Det handlar mycket om proteiner, precis det som får mig att må allra bäst. Undrar om Dr Pierre Dukan visste hur bra hans namn skulle vara i Sverige...? DU KAN. JAG KAN. Jag börjar någon eller några dagar efter jag har fått boken, helst till helgen. Först vill jag dock läsa och hinna handla/förbereda. Tydligen är det mycket ägg i förslagen, vilket jag inte tål (blir kraftigt illamående) så jag får försöka hitta en väg runt det. Så, följer ni med?

Igår lyckades jag med konststycket att transportera 3 x 18 liter blomjord hem på moppen. Lätt var det inte... Jag hade en stor påse på ena styrhandtaget med TVÅ påsar i, och den sista hade jag i moppelådan där bak. Fasen vad jag har träningsvärk i armarna idag! Det var INTE lätt att köra med så skev vikt, tur att det inte är så vansinnigt långt mellan Plantagen och mig. Bara cykelvägar också, tur för trafiksäkerheten. Jag behöver i alla fall plantera om mina gröna växter här hemma, men när jag kom hem var jag så slut att blomjorden inte kom längre än till hallen. När jag väl var redo att ta itu med det så insåg jag att jag måste göra det ute på altanen, och då var det för sent på dagen.

Dagen fortsätter i blommornas tecken, idag skall jag ha med mig lunch till jobbet så att Hanna och jag hinner åka på en liten utflykt till Lidl. De har nämligen sådana här krukor för bara 59,90 kr:


De skulle vara perfekta på min altan. Jag insåg dock att det skulle bli lite svårt att transportera dem på moppen, så jag bad Hanna om hjälp. 3 st hade jag tänkt mig; 2 vita och så en svart i mitten. Det kan nog bli fint.

Usch nu är jag nervös för vad jag har satt igång med mitt "avslöjande" ovan. Men ju mer jag tänkte på det, desto mer insåg jag att jag inte kan ta den vanliga vägen ut: stoppa huvudet i sanden och låtsas som det regnar... Jag kan! Jag kan! Jag kan! Jag är också så förbannat trött på dieter och banting och skit, så jag gillar att man inte måste hålla på och räkna och väga så mycket. Wish me luck!

Håll i hatten och ha en bra måndag!

7 kommentarer:

  1. Nämen Lena!
    Det är klart att du kan med din järnvilja!
    Jag har en kollega som kör den här metoden och är mycket nöjd och framför allt - det syns på vikten ;-)
    Lycka till nu - jag ska följa dig som alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Angela. Jo, jag har järnvilja, men jag har ju aldrig lyckats med något liknande förut, förutom Xtravaganza. Men jag måste sluta tvivla på mig själv! Kram

      Radera
  2. Klart Du Kan! Fokusera på det du faktiskt kan äta och inte det som inte går. Det är enformigt de första dagarna, men det är det ju på pulver också....här får man i alla fall uppleva smaker och tugga....och äta obegränsat av det som är tillåtet. Så man blir mätt.
    Jag är nöjd hittills, jag har ju ändå ätit väldigt likt innan.

    Jag hejjar på dig till 200%. Bry dig inte om vad fårskallarna fläker ur sig, jag har fått massa idiotkommentarer inne hos mig, skiter jag i. De åker bort.
    Nu kör vi Lena! För vet du vad? Vi kan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte så jag tänker, att jag inte kommer att klara det pga att det jag inte kan äta. Inte alls. Utan att jag skall klara det överhuvudtaget. Jag har ju aldrig klarat något liknande tidigare förutom XV. Jag klarar ett par dagar och sen rinner det bara ut i sanden. Hade jag inte berättat om det här så hade ju ingen vetat att jag misslyckats igen, men den inställningen kan jag inte ha!! Jag vet att du hejar på mig så som jag hejar på dig. Du är min idol :) Jag har ännu inte fått några idiotkommentarer, men de kommer väl. Kramar

      Radera
  3. Det är så rätt det du skriver om att det handlar om självförtroende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Och hittills har jag ju klarat av det!

      Radera
  4. wow! vilket go du har :) jag vill oxå!

    SvaraRadera