torsdag 29 september 2016

Dags för mammo!!

Gomorron. Nu är det riktigt oktoberväder ute. Vinden viner och regnet står som spön i backen. Inte så roligt när man skall ut och moppa. Idag är det dags för mammografi för mig. Tycker det var alldeles nyss jag var iväg, men bloggen säger att jag gjorde min förra i oktober 2014. 22 månader emellan skall det vara, och det är det ju ungefär. Jag skall vara där 8.30 och har sagt att jag inte kommer in till jobbet innan (börjar 7.30 och skulle behöva åka klockan 8), men jag åker dit tidigare och ser om de kan ta emot mig lite innan. Förra gången var jag också tidig och jag var klar långt innan jag egentligen skulle varit där.

Passande inför oktober och mammo fick jag igår ett hänge av mig goa kollega I-M.


Man kan hänga det i jackan, eller väskan, men jag valde att sätta den på min silverkedja som jag har runt halsen (jag har ett hänge som det står HOPE på, som kommer från Barncancerfonden). Hänget kostar 100 kr för 3 st och info om hur man köper dem kan ni hitta här. Tack än en gång!!

I måndags var jag iväg på ett event hos Moyana Corigan, de hade 20 % på allt, samt lite andra extrapriser. Jag handlade åt mig och I-M och gjorde riktiga fynd:


Till mig köpte jag 2 st Body smootihe. Ordinarie pris 95 kr/st, jag fick 2 för 100 kr. Sen köpte jag varsin Body salt scrub till oss. Ordinarie pris 200 kr/st, jag fick 2 för 300 kr. Sen en ansiktsrengöring till I-M som jag inte kommer ihåg vad den kostar, men det var 20 % rabatt på den. Det händer mycket spännande för dem på Moyana nu, och det är roligt att följa med på deras resa. Vi har varit kunder sedan de kokade krämerna hemma på spisen, jag tror jag kom i kontakt med dem för 12-13 år sedan (de har funnits i 14 år). Så kul att se att det går bra för dem, och deras produkter är oslagbara!

Annars har det inte hänt så mycket. Jag är fortsatt trött, men inte lika trött som jag var förra veckan. Jag får lite mer gjort på kvällarna. Just nu håller jag på med en ny fotobok till min bror och svägerska. Det är inget litet projekt, då det skall var ca 85 sidor i den. 4-5 bilder på varje sida, det blir en hel del pillarbete det. Men allt görs i datorn via ett program från Vistaprint. Jag gjorde ju en bok till dem om deras första Amerikaresa (detta är den andra) och den blev mycket uppskattad. Som om jobbet med denna fotobok inte vore nog (jag fick materialet för länge sedan och har bara skjutit det framför mig) så håller svägerskan just på att peta ihop material för att göra en till.... De var i Rom och vid Gardasjön i våras och somras, och det skall också bli en bok. Puh.

På Facebook cirkulerar just nu en utmaning där man skall lägga upp en bild av sig själv i yngre år. Jag antog utmaningen häromdagen men visste inte vilken bild jag skulle välja. Jag har inga bilder av mig som yngre i datorn. Men på väggen i hallen har jag ett collage som mamma gjorde åt mig när jag fyllde 40. Jag tog helt enkelt ett kort på det collaget:


Nu slapp jag välja bild :)

Dags att göra frukost och sticka iväg i rusket. Ha en bra dag! Och håll tummarna för att de inte hittar något på mammon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar