onsdag 14 september 2016

Det går bra

Gomorron. Det är skönt att ha börjat jobba igen. Jag gillar rutiner. Jag äter så mycket bättre när jag gör det på fasta tider. Jag är väldigt bra på att glömma av att äta och sen mår jag skit. De här 2 dagarna har gått riktigt bra med maten. Jag kör ju attackfasen av Dukan nu, så det innebär bara proteiner (nästan). Just nu steker jag mig en Dukan-pannkaka, bestående av 2 msk kvarg, 1,5 msk havrekli och ett ägg. Och kryddor. På detta har jag lite tzatsiki och 2 skivor kalkon. Mums.

I måndags efter jobbet tog jag moppen ner till IKEA. Jag hade fått tipset av en kompis att köpa vasen "Vasen" på IKEA och Orkidémull på ICA och sen plantera om mina orkidéer. Jag klarade av att bara handla 2 vaser och en matta åt mamma på IKEA, det var väl duktigt? I alla fall planterade jag om både den som lever och den som fortfarande ser död ut. Det kanske går att få liv i den? Så här blev den levande:


Igår var jag "flyttkarl" på jobbet nästan hela dagen. Alla lådorna som jag flyttade in i mitt rum före Kreta skulle nu till sina rätta platser. Men först var jag tvungen att omorganisera delar av 2 arkiv. Jag svettades som en galning hela dagen. Egentligen hade jag en liten tanke om att åka och simma på kvällen, men jag var alldeles för trött för det. Lägenheten såg fortfarande ut som ett halvt bombnedslag, inte allt var uppackat, så jag röjde och städade en timme när jag kom hem istället. Den duschen jag tog sen var gudomlig! Och verkligen välbehövd!! :)

Innan jag åkte beställde jag och kollegan varsin jättekraftig Powerbank från Dealhunter på nätet. Den är på 13000 mAh istället för normala 2500. Man kan ladda mobilen 8 ggr eller en surfplatta 2,5 g. Samtidigt passade jag på att beställa en laddning såna där detox-plåster man sätter under fötterna när man sover. Det kan ju inte skada. I natt provade jag för första gången. Yuck vad mycket svart det var i dem på morgonen! Som tjära. Är detta verkligen gifter från min kropp?


Nu skall jag använda såna här sammanlagt 10 nätter i rad, så får vi se hur jag mår sen. De skall främja sömnen står det, och jag har sovit som en stock i natt. Hehe, har säkert inget med det att göra.

Ikväll blir det våtväst. Tur att jag öppnade bokningsappen för gymmet i måndags (för att kolla en annan sak). Då upptäckte jag att jag inte alls bokat in mig för våtväst kl 19.15 utan för YinYoga kl 19.30. Det fanns platser kvar så jag ändrade min bokning. Känner för våtväst.

1 kommentar:

  1. Oj, vad tiden går fort! Är du redan hemma?
    Hann läsa igenom litegrann nu på fm, innan sola ute på
    balkongen, och säger "Vilken tur att du hittade Maggie!"
    Jag hade också blivit helt förtvivlad.

    Kram Sussie!

    SvaraRadera