måndag 8 januari 2018

Då försöker jag igen då!

Gomorron. Så var vi tillbaka med normala 5-dagarsveckor igen. Synd, det var skönt med lite ledigt ibland. Skulle lätt kunna vänja mig vid detta! När är nästa ledighet? Det är väl i slutet av mars då påsken kommer...

Jag har förresten glömt att visa vilket julkort jag skickade ut i år. Här kommer det.


Bild lånad från någon av de jag skickade det till :) Den största händelsen för mig förra året var ju att jag faktiskt vågade åka upp till 86:e våningen i Empire State building! Sen är det Maggie, svamp, Grekland och lite mer New York. Alltid lika svårt att välja bilder!

Veckan som varit då? J har varit här 3 gånger och vi har kollat på Johan Falk. Bara ett par avsnitt kvar av den serien nu, undrar vad vi skall kolla på sen? Ibland äter vi lite snacks när vi kollar, i fredags hade jag gjort nyttiga snacks:


I skålen är det mager tzatsiki. I fredags började jag också att köra en hemmasnickrad version av Dukan. Får se hur det går, skall i alla fall försöka skärpa mig. Helgen gick i alla fall bra. Extra stolt var jag över mig själv igår. När jag fick de där Smakboxarna förra året så var det 2 flaskor Saffransarom med. Jag gav den första till kollegans fru, som snabbt bakade saffransskorpor med den. Hon skickade en bild och det såg gudomligt gott ut. När hon sen fick den andra flaskan också sa hon att jag skulle få några. Igår messade hon och sa att hon skulle komma förbi. Hon kom med en hel burk! Jag sa tack, men nej tack, smakade en skorpa och så fick hon med sig resten hem igen. Himla goda skorpor, men jag var glad (och stolt) över att jag sa nej tack.

En något torftig middag blev det i lördags, men jag var inte hungrig.


Skulle lagt det på en assiett istället så att det inte såg ut att vara så lite. Räckte för mig i alla fall. Jag har lovat mig själv att jag INTE skall väga mig varje dag, jag blir ju bara besviken. Jag har som sagt skött mig exemplariskt i helgen (bortsett från skorpan) och gått upp 0,2 kg. Bättre att bara väga sig en gång i veckan...

Jag var på rehab i onsdags och fick några enkla övningar jag skall göra 2 ggr om dagen. Och så blev jag tejpad lite. Tyvärr satt inte den tejpen kvar så många dagar.


I morgon klockan "jättetidigt" (7.10) skall jag göra en MR på foten. Svar på denna får jag i ett telefonmöte med dr nästa måndag förmiddag. Spännande! Jag saknar verkligen att promenera! Denna helgen har jag gjort precis allt för att INTE gå mer än några få steg, för att foten verkligen skulle få vila. Det blev en massa TV och korsord.

I fredags slutade vi klockan 13, så då var jag på Maxi direkt efter jobbet (sen dess har jag inte rört mig som sagt). Jag hade fått ett paket. För länge sedan (oktober?) beställde jag en kudde från någonstans långt borta. Paketet var stort.


Som tur var vägde det ingenting. Innehållet var en sån här:


Himla skön! På tal om att sova. Jag sover inte bra. Det handlar om temperaturen i mitt sovrum. Jag har ett tjockt duntäcke. Och fönstret på glänt. Ligger jag helt under täcket svettas jag. Stoppar jag då ut en arm eller ett ben fryser jag. Sen håller jag på så hela natten och vaknar flera gånger helt genomsvettig. Inte särskilt fräscht alls. Ikväll skall jag byta till det tunnare duntäcket och stänga fönstret. Hoppas det hjälper. Innan jag bytte sovrum hände detta bara någon gång ibland, men nu varje natt. Antagligen för att fönstret är så mycket närmare sängen och det drar mer kallt.

Kolla Maggies pupiller! Visst är de fräcka!


Den katten kan stirra!!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar