söndag 24 augusti 2008

Inspiration

Jag har suttit här halva förmiddagen och läst andras bloggar. Mycket inspirerande att läsa hur andra har det i olika faser av programmet. Lite skrämmande är det allt att läsa om de som har problem när det är dags att börja äta... Men jag lånar ett uttryck från Ulrica (Ett lättare liv, se länk till vänster) och säger DET ÄR MIN TUR NU!!

Det var lite rabalder här igår, låg i soffan och kollade TV när det ringde på dörren. Det är sällan någon ringer oväntat på min dörr, grannen ringer på ibland men hon är bortrest. Annars är det mest ungar som tjuvringer och springer iväg. I alla fall var det en kvinna och en massa ungar som undrade om jag hade en Perserliknande katt. Nä sa jag (jag har 2 Birmor), men sen så kollade jag och Nellie var inte inne. De får ju gå ut på min stora altan, men inte längre. Nellie har rymt några gånger, men jag trodde verkligen att jag hade täppt till alla smitvägar. I vilket fall som helst så befann hon sig nu under grannens altan. Det går inte att krypa in där, det är en spaljé för öppningen... Satt på knä på marken och lockade henne, och tillslut kom hon så nära att jag kunde få tag i nackskinnet och dra ut henne. Fy-ade henne flera gånger och gick runt huset för att gå in.

När jag kom in så släppte jag ner henne på golvet, hon la sig direkt platt som en limpa och vägrade att möta min blick. Lite senare när jag var på toaletten så satt hon på tvättkorgen. Ögona tittade neråt och hon "vågade" inte titta upp förrän jag började klappa henne. Vad hon skämdes!! Idag har jag bara haft den ena altandörren öppen, den som är i samma rum som datorn, och nyss kom hon strosande in här. Satte sig på mattan och funderade en stund och sedan vände hon och gick till vardagsrummet... Vågar inte gå ut! Jag stängde dörren, det känns tryggare så, men jag är bra nyfiken på hur hon kom ut. Gissningsvis skulle hon upp och balansera på räcket men ramlade ut. Nellie är i grund och botten en mycket feg katt, så det var nog skrämmande för henne. Vill inte vara tvingad att ha dörrarna stängda, det är ju så skönt när det är varmt ute. Får helt enkelt hålla ögonen på henne!

1 kommentar:

  1. Det är alltid skrämmande att börja äta, men bara man håller kontrollen så går det. Nu när jag började äta så har jag hittat så mycket goda alternativ :) Å jag ahr faktiskt inte gått upp något alls sedan jag började äta :) Du klarar detta :)

    SvaraRadera