onsdag 17 september 2008

Grattis Rebecca!

Idag är det dags för nästa födelsedagsbarn, min bror Jonas äldsta dotter Rebecca fyller 18 år!! GRATTIS! Kan inte fatta att du är så stor... jag träffade dig första gången när du var 10 månader gammal, eftersom jag bodde i USA när du föddes. Grattis igen!


Bilden ovan togs vid samma tillfälle som bilden på min bror nedan, på mitt kalas i somras, men denna bilden har mamma tagit.

Just nu känns det som om allting står still. Väger mig fortfarande varje dag, och denna veckans resultat kommer att bli ganska lågt, det är ju veckovägning i morgon och hittills "bara" 1,2 kg denna veckan. Det enda jag kan göra för att få det att gå fortare är att träna mer, men mina fötter (speciellt högerfoten) krånglar så mycket att jag inte vågar gå ut på långa promenader varje dag. Jag måste ju funka i vardagslivet också, det är inte så kul att inte kunna gå när jag är på jobbet. Tog i alla fall den "långa" vägen hem igår (min promenad hem är i vanliga fall 10 minuter, igår sträckte jag ut den till 35 minuter), skall försöka göra det när jag inte har en tid att passa på eftermiddagen. Jag skall också försöka köra ännu mera kondition när jag är på gymet. Tills det händer lite mer så får jag glädja mig med de små framstegen: har hittat ett par tröjor jag numera kan ha i garderoben och igår kunde jag dra ner jeansen utan att knäppa upp dem.

3 kommentarer:

  1. Vad trist att din fot krånglar! Jag tycker att du är jätte duktig som inte ger upp! När jag var på mitt första möte så sa coachen att man skulle träna mycket styrka eftersom det förbränner bäst. Så för min del blir det mest styrka och lite kondition.

    Go Lena, Go Lena!

    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. BARA 1,2 kg! Det ska vara en "pulvrare" som kommer med en sån kommentar :o)

    Vila du din onda fot, annars kanske du får permanenta besvär, och det vill du ju inte.

    Du har en utmaning i min blogg!

    SvaraRadera