söndag 19 oktober 2008

Patrik 1,5

Jag var ju på bio med lillasyster igår och såg Patrik 1,5. Se här för recension av filmen. Syrran hade sett den en gång tidigare, men hon tyckte att den var bra denna gången också. Jag tyckte det var en kul och tänkvärd film. Skulle dock få ångest efter 3 minuter i ett sådant område som de bodde i... Alla hade koll på alla! Sätt då ett homosexuellt par mitt i idyllen och det gillas inte av alla. Snacka om vuxen-mobbing och fördomar.

Det var kul att gå på bio, det var faktiskt fjärde gången sedan i juli som jag var på bio! Jag som brukar gå max. en gång om året. I och för sig har jag bara sett 2 filmer, eftersom jag såg Mamma Mia 3 ggr... När syster skulle betala mig för biljetten så sa jag att jag bjuder denna gången, men att hon kan få bjuda mig när jag har gått ner 30 kg. Så nu blir det (förhoppningsvis) bio en gång till i år.

Hon skulle ha med sig liggunderlaget som jag skulle få låna så att jag kunde göra de övningar jag fick av sjukgymnasten i veckan, men givetvis glömde hon det hemma. Hon skulle dock ut och köra bil idag så jag får det i eftermiddag. Som dagens motion igår så åkte jag spårvagn från bion men hoppade av en hållplats före Frölunda Torg och gick hem till Mölndal. Det blev en rask promenad på 57 minuter och 6513 steg. När jag steg innanför dörren hemma så kom ryggontet som ett brev på posten. Snabbt tog jag värktabletter sedan pulvrade jag. Klockan var 20 och jag brukar dricka mitt middagspulver senast kl 18, så jag var ganska hungrig.... fastän jag hade druckit lunch kl 14 istället för 12.30.

Idag borde jag ta moppen till NetOnNet, för det går inga bussar alls på söndagar. Förra gången jag var där gick det en buss så att jag fick promenera 30 minuter, men inte ens den går idag. Så antingen får jag sätta mig på moppen, eller också vänta till tisdag eller torsdag och fjäska med en kollega som bor i Kungälv och se om han kan släppa av mig på vägen. Det beror helt på vädret hur jag gör. Vore skönt att få lämna in mp3-spelaren så att jag får tillbaka den fortare, men det funkar ganska bra med den gamla stora också. Enda gången det inte är så smidigt är när jag tränar, men jag har satt den på ett skärp som jag har på mig under tröjan. Lite obekvämt, men det funkar.

Hittade en t-shirt i mina gömmor igår i storlek 46/48 som jag kan ha nu. Den är svart och på framsidan strax under halslinningen står det i guld "Happines just to be me" och på baksidan uppe under halslinningen står det "Life is wonderful". Jag tyckte den passade bra nu och hade på mig den under en vit cardigan igår. Framsidestexten syntes i cardiganens (mysko ord) V-ringning. Jag köpte den när jag gått på pulver förra gången, på KappAhl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar