torsdag 23 oktober 2008

Veckovägning

Nu har jag veckovägt mig för tionde gången, och även denna veckan stannade jag på -2,1 kg. Mycket bra resultat, det är jag väldigt nöjd med. Fast jag hade blivit ännu gladare om det varit
-2,3 så att det hade blivit 20 kg totalt... Men man kan inte få allt :)

När det gäller måtten så har följande hänt sedan starten:
Midja: -18 cm
Under byst: -12,5 cm
Byst: -15 cm
Överarm: -3,5 cm
Lår: -17 cm
Knä: -3 cm
Höft: -16 cm
Detta är jag också nöjd med.

Somnade givetvis på soffan igår och blev väckt av någon av katterna vid 4 i morse. Var uppe en liten stund och gick och la mig strax före 5 (när jag brukar gå upp i vanliga fall). Fick sova till kvart i 7 då Corny väckte mig, det är ju då jag brukar ge dem mat. Det var bra att hon väckte mig (fast det inte kändes så bra just då) för då kan jag dricka pulver på ungefär samma tid som vanligt. Jag blir så konstig om jag ändrar tiderna.

En sak som är lite mysko är att jag vägde mig precis innan jag gick och la mig i morse, och sedan vägde jag mig när jag gick upp. Inga kläder på någon av gångerna. Men det skilde 0,7 kg! Åt rätt håll! Trodde jag skulle ha gått upp när jag vägde mig nu på morgonen (för det skulle jag ha gjort om jag räknat siffrorna från innan jag gick och la mig), men jag hade istället gått ner. Kul :)

Mår skit idag också, så nu skall jag ta min varma choklad-toffé och gå och lägga mig på soffan. Kanske se morgonTV på TV4 eller nått som jag aldrig brukar kunna se annars. Känner mig lite stressad över all utebliven träning denna veckan, nu när jag äntligen hade kommit igång efter ischiasutredningen. Men det får bli nästa vecka. Ha en bra dag ute i etern!

2 kommentarer:

  1. Wow vilka härliga siffror! Vad duktig du är som kan hålla dig till pulvret när du är sjuk! Jag brukar alltid bli sugen på en massa konstigheter när jag är dålig. Nån riktig matlust har man inte men glass och chips är ju väldigt gott liksom :o)

    SvaraRadera
  2. Tråktanten: Jag är oftast sån att jag inte vill äta nått alls när jag är sjuk, möjligtvis lite glass om jag har ont i halsen. Tack och lov mildras det halsonta av Alvedon och Ipren, annars hade jag blivit tokig. Det är ju inte så lätt när man inte kan äta halstabletter...

    SvaraRadera