söndag 23 november 2008

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på sjöscouternas julbazar. Det var kul att träffa alla dessa människor som man som icke aktiv bara träffar en gång per år. Och det var en massa "gamlingar" där, med detta menar jag folk som jag som inte är aktiva längre. Jag spenderade en hel del pengar, 330 kr, men det går ju till föreningen. Kolla vad jag vann!

En tomte, en påse äppelchips, 4 örngott (gav bort 2), en pannlampa och ett diskställ med disktrasa, diskborste, diskmedel, svinto, skrubbsvamp och en sån där moj man har när man skall plocka upp t.ex. potatisskal från vasken. Det enda jag "behövde" var pannlampan, har tänkt köpa en sån ett tag. Bra att ha när man ligger under skrivbordet och pillar med datorn.

Äpplechipsen vann jag i ett lotteri där man bara kunde vinna en massa onyttig mat och godis. Detta var det enda på hela bordet som jag kommer att kunna äta sen. Och så vann jag påsen! Tyvärr vann jag ingen lax, men det gjorde pappa, så jag kanske kan få smaka lite på den (detta var i ett annat lotteri som jag inte vann något från).

Det var ingen av alla de som inte vet vad jag håller på med som kommenterade min vikt :( Det är väl pinsamt, för tänk om jag inte hade gått ner i vikt? Men de som visste och som jag inte sett sedan jag började, de kommenterade. Min styvmor kallade mig för sylfiden, och det var ju lite överdrivet...

Nu har jag pillat lite mer med receptbloggen, som Sara skrev i en kommentar är det ju bra med gruppering. Jag kan ju inte ha flera sidor (det var ju därför jag fick starta en blogg till), men jag har satt etiketter på det enda receptet jag har lagt in och så har jag lagt länkar med etikettnamnen på i vänsterkanten. Då blir det lättare att hitta. Jag har inte fått mitt första nummer av julklappsprenumerationen av MåBra än, så jag har inte tillgång till deras databas, men så fort jag får det så kan jag fortsätta att lägga in fler recept (behöver den för att räkna ut antalet kalorier i varje portion). Det var massa recept i boken Smaker från hela världen/Sydostasien som såg skitgoda ut! Det är ju en receptbok som GT/Expressen säljer för 69 kr varje onsdag, nästa vecka skulle det visst vara mat från USA. Vet inte om jag skall köpa just den, men jag har redan en från Italien och jag vet att det kommer andra intressanta längre fram. Har ni några goda recept (gärna med bilder) på era bloggar eller i era gömmor, dela gärna med er. Målet är att det skall finnas jättemånga recept på siten.

2 kommentarer:

  1. Haha nu la jag upp bilderna.. eller en före och en efter.. 8 veckors mellanrum..

    SvaraRadera
  2. Ja det lutar nog emot att jag äter i jul ändå. Målvikten kunde jag inte riktigt bestämma mig om jag skulle gå ner till 75 eller 80 kg tog 80 för det vägde jag som minst när jag träffade sambon. Har alltid velat väga 75 dock så jag får väl kanske fortsätta tills dess, då har jag ju som du säger lite att gå upp också. Frågan är om jag efter 2 barn nånsin kommer ner till 75 :-)

    Den som lever får se *ler*

    Kram!

    SvaraRadera