onsdag 5 november 2008

Ny mobil

Fick ett infall igår och kollade på Blocket om det fanns några vettiga mobiler till salu. Hittade en Nokia 2630 i Västra Göteborg för 500 kr. Den såg snygg ut och verkade ha det jag behöver (man kan ringa på den, skicka sms och mms, det är eg. det enda jag behöver, den har kamera och radio och en massa annat också). Ringde på annonsen och den fanns kvar. Så efter jobbet gick jag till posten först och hämtade ut min parfym och sedan vidare till området där tjejen som sålde mobilen bodde (i Askim). Pengar och mobil bytte ägare och jag vandrade hem. Det blev en bra promenad på sammanlagt en timme, så gårdagens steg blev också bra (14.413). När jag kom hem satt jag ett bra tag och pillade med min nya leksak, och hittills är jag mycket nöjd. Men jag höll på att skratta ihjäl mig när jag testade att ringa till mig själv för att se vad det var för signal inställd.... En dataröst "sjunger" "Jag är en gummibjörn". Googlade lite och hittade den på YouTube. Tänk om någon ringt innan jag kollat vad jag hade för signal!

Vaknade kl 3 i morse, sviterna av de senaste dagarnas promenerande. La mig i soffan och ställde min nya fina mobil på larm kl 5, och kollade på valvakan. Enligt min åsikt så slutade det mycket bra. Jag såg just Barack Obama's segertal live och han säger mycket vettiga saker. Egentligen är jag mycket ointresserad av politik, men detta har intresserat mig.

Vågen var snäll mot mig i morse, -0,4 kg. Det är en bit kvar till nästa mål; -25 kg (3,1 kg kvar), men jag har ett annat mål innan dess. Nämligen om 2,1 kg. Då har jag nämligen kommit ner i ett BMI på 39,9 och är inte längre extremt överviktig utan "bara" över-viktig. Det ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar