onsdag 3 december 2008

3 dagar kvar...

Nu är det bara 3 dagar kvar med pulver. Usch vad jag tjatar om detta, men det har blivit en sån stor grej... Tyvärr kommer jag (nog) inte att nå ända till -30 innan jag börjar äta, men jag har ändå förvarnat syrran om att det snart är dags att bjuda mig på bio. Jag bjöd ju henne när jag gått ner 20 kg och sa då att hon kunde få bjuda mig när jag gått ner 30. Någon som har bra tips på filmer som går nu? Jag gillar inte slåss-filmer, drama eller komedi skall det vara.

Jag hade ju en ny städfirma här på besök igår efter jobbet. De verkade vettiga och tyckte att mina "krav" var vettiga också. De kommer redan idag och gör en storstädning. Å vad skönt!! Sedan kommer de att komma varannan onsdag och det passar mig alldeles utmärkt. Nu får jag bara hålla tummarna att de inte missköter sig som de andra två firmorna gjorde efter ett tag.

Idag skulle jag ha fått besök av en tjej som tog över kassör-skapet från mig i kören jag var med i tidigare. Hon har glömt hur man bokför... det är inte lätt eftersom man inte gör det så ofta. Hon ringde i alla fall igår och ställde in p.g.a. sjukdom, och min första tanke var JIPPEEE! en kväll hemma själv! Denna veckan är ju annars väldigt fullspäckad, så det känns skönt med en andningspaus. Vi skall istället ses någon av mellandagarna.

Fortsatte att packa julkort på jobbet igår, hann nog med 300 igår också. Ca 350 kvar. I morgon eller övermorgon kommer 226 julklappar som skall fördelas på respektive säljare, ca 40 skall skickas, det skall jag också ta hand om. Julklapparna till de utländska kontakterna (ca 25 st) kommer också vilken dag som helst, då skall de också packas av mig. Det är mycket nu... Hann i alla fall arkivera allt igår, så nu slipper jag byta rum för att jag inte får plats på skrivbordet längre :)

Vi fick ju lite recept på nyttigt julgodis på XV-mötet i måndags, är det någon som är intresserad av att jag lägger upp dem på receptbloggen? Skall testa att göra några av dem närmare jul, och ta med mig till folk istället för en julblomma. Det skadar inte att sprida lite nyttigheter :)

6 kommentarer:

  1. Hehe, tre dagar att gå och dregla!!

    SvaraRadera
  2. Spännande med bara tre dagar kvar =) Jag är jätteintresserad av nyttigt julgodis! Skulle bli väldigt glad om du ville lägga ut det på din andra blogg =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag vill gärna se dina recept på julgodiset.
    MVH Marlene

    SvaraRadera
  4. Då skall jag lägga in dem där senare ikväll eller i alla fall före helgen!

    SvaraRadera
  5. Hej svejs!

    Jadu vilka tips ska jag ge dig.... Njuuuuut! ;-) tugga länge! Drick mycket vatten, håll dig till fasta mattider, XV dressingen är supergod. Gör myspys med tända ljus när du äter, sååå mysigt! Ja verkligen njut av maten. Jag har då aldrig varit med om så god mat/sallad någongång, allt socker måste verkligen ha förstört mina smaklökar *ler*

    Jag ska trappa upp de 8 dagar det står i boken. Första dagen hade jag ett kaffefat, idag tog jag ett kakfat med 50 gr protein och ökade på med salladen istället. I morgon ska jag hålla mig till kakfatet men öka på till 80g protein och halva sallad. Sen tänker jag succesivt öka på tills jag kommer till en normalportion. Räknar med att vara färdig efter 8 dagar men känner jag att det ökar för mycket så saktar jag ner och tar flera dagar. Jag tar hellre för många dagar fä för få för sambons morfar har haft tarmvred och det är inte att leka med.

    Mitt största tips är dock att du ska blanda upp en XV dressing för den var så god.

    SvaraRadera