tisdag 2 december 2008

Dag 111

Kan inte fatta att jag druckit pulver i 111 dagar idag. Bara några dagar kvar till upptrappningen, det skall bli så spännande!

Var på XV-möte igår, en mellanträff mellan träff 10 och 11. Vi pratade mycket om julen och att man skulle planera innan. Om man planerar att man skall äta t.ex. vörtbröd och annat som inte är nyttigt så är risken mindre att man a) äter för mycket av det man planerat och b) drabbas av skuldkänslor efteråt. Vi fick recept på nyttigt julgodis, och mamma och jag funderar på om skall göra några bitar av en av sorterna. Vi var bara 3 pers idag så det blev mycket snack för var och en. I vanliga fall är vi 6-7 st.

Igår skrev jag ut, frimärkte och packade i julkort i ca 300 kuvert. Har väl 700 kvar... Puh. Blir det för ont om tid så får jag be några av de andra om hjälp, men än så länge går det OK. Mina egna julkort har jag inte börjat fundera på än, brukar skicka roliga kort på katterna som mamma har hjälpt mig "göra om". Hon kommer hit på torsdag, får se vad vi kan ta för bilder. Hon tycker att jag skall vara med på kortet själv i år, och det kanske jag kan tänka mig. Skäms inte lika mycket för mitt ansikte längre...

Skrev igår att jag inte röjt här hemma inför mötet med städfirman i eftermiddag, fick lite eld i baken efter det inlägget och röjde i går morse. Skönt att jag slapp det när jag kom hem igår kväll, för jag var ganska trött. Hade tänkt promenera hela vägen hem från XV, men det är ganska obehagligt faktiskt. Jag går igenom Toltorpsdalen och det är mörkt och läskigt och dåligt belyst. Sedan har jag bara fält på båda sidorna om mig (och ingen belysning) mellan Pedagogen och Eklanda, och det är läskigt där också. Jag är ju väldigt mörkrädd (blev pistolrånad av 2 stora svarta killar när jag bodde i USA 1990) och tycker att det är obehagligt. Istället gick jag utefter hela Mölndalsvägen ända bort till Mölndals station, det blev en rask promenad på 45 minuter. Då behöver jag inte vara rädd för det är mycket trafik och bra belysning. Fick ihop totalt 14.019 steg igår, varav 5.055 snabba på 45 minuter. Så det blev lite motion i alla fall!!

3 kommentarer:

  1. *skratt* jadu jag har knappt några kläder som inte hänger och dinglar nu :-/ byxor är det ju inga problem med nu när jag kommer i sambons men tröjorna är ju stora som hus, ska ta mig i kragen och sy in några, kanske ska passa på nu när sambon spelar hockey, storkillen e på dagis och bäsen sover... ja det ska jag göra! :-D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att hitta din blogg! Hittade dig hos Thean där du skrivit en kommentar. Jag håller också på att gå ner i vikt och min blogg kan du läsa på www.halsowannabe.blogg.se Kika gärna in! Jag ska kika in här hos dig då och då, jag tycker det är inspirerande att läsa om andra, och du har ju redan hunnit riktigt långt på väg! Duktigt! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt att känna att du vill vara med på julkorten, klar du ska vara det! :)

    Jag drar mellan stl 46-52 beroende på vad det är för märke och om det är stora eller små storlekar. Jag är ju betydligt större nertill än över dock, så nertill lär jag säkert behöva 52 fortfarande...
    Har du några bilder på plaggen? Du får gärna maila mig dem på bantarbritta@hotmail.com isåfall! :)

    SvaraRadera