söndag 7 december 2008

Godmorgon!

Blev väckt kl 4 av Cornelia, flyttade mig till soffan och slumrade/sov vidare till 7. Hade ställt klockan då så att jag kunde dricka mitt pulver i tid idag. Nu är det avklarat.

Mamma har skickat ett första utkast till julkortet, visst blev det bra? Klicka på det så blir det större.

Det är första gången "i världshistorien" som jag själv är med på julkortet jag skickar ut. Skäms inte lika mycket för mig själv längre. Jag tror det betyder att jag har fått bättre självförtroende :)

Mamma kan inte sluta skratta åt Cornelia till vänster på kortet i nedre vänstra hörnet. Hon tycker att min lilla söta rar katt ser ut som ett utropstecken... Jag tycker inte att någon av katterna ser ut att vilja vara just där på de 2 nedersta korten. Som jag har skrivit tidigare så gillar de inte att bli burna.

Mamma har också lagt upp bilden i sitt galleri på Renderosity, och kommentarerna ramlar in. Positiva kommentarer alltså :)

Idag skall jag äta räkor som protein. Eftersom jag skall öka till 80 g och en kycklingfilé väger ca 100 när den är grillad, så är det mycket enklare. Sara skrev i en kommentar att räkor i lag kanske inte var så bra, eftersom lagen innehåller socker. Kollade upp det på MåBra's site, och "kons. räkor utan lag" och "skalade räkor" har exakt samma kaloriantal. Jag kommer givetvis att låta lagen rinna av innan jag blandar dem i min sallad.

8 kommentarer:

  1. Julkortet blev såå fint =)

    SvaraRadera
  2. Jättefint julkort! =) Jag kan knappt tänka mig vad härligt det måste kännas med så mycket bättre självförtroende att man vågar ställa upp på en sådan sak..

    SvaraRadera
  3. Emma: Jag är inte där till 100 % än, men visst är det skillnad!

    SvaraRadera
  4. Julkortet är jättefint! =)

    SvaraRadera
  5. Tack Sofia. Slutresultatet blev inte riktigt så här, det blev en annan bakgrund. Men det visar jag lite närmare jul när jag önskar alla mina bloggläsare God Jul!

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen jättefin nu!!! Sån enorm skillnad så du ska verkligen sträcka på dig och ta åt dig av alla kommentarer.

    Kan säga att det kommer alltid vara de som inte säger något om ens förändring sedan kommer det lika säkert komma kommentarer från folk som man kanske inte riktigt förväntar sig. Fick höra av en tjej på jobbet att jag har gått o blivit en riktigt "puma" hehe. Hade inte förväntat mig det av henne alls.

    Ska bli så kul att se när du är klar för då kommer folk säkert inte känna igen dig :-)

    SvaraRadera
  7. Tack Jenny! Hoppas allt är väl med dig. Saknar din blogg :( Jag ser också fram emot till när jag är färdig :)

    SvaraRadera