fredag 26 december 2008

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter en dag i Ellös på Orust. Först måste jag bara meddela att dagen inte började så bra. Mammas katt Simon (se föregående inlägg) hittades död mitt på dagen. Han hade blivit överkörd, och av skadorna att döma, dött omedelbart. Så fort det ljusnade i morse så satte mamma upp lappar. En man ringde och sa att han sett en liknande katt utefter vägen, så mamma gick ut och hämtade honom. Mycket sorgligt att det skulle sluta så, men skönt för mamma att få reda på vad som hände. De hade varit "sambos" i 8,5 år.

Nu till lite roligare saker; bilder från idag. Vi ser ut som Löjliga familjen allihop (och det stämmer nog...).

Min systerson Vincent och brorson Isac.

Min bror Jonas och svägerska Katherina.

Min brorsdotter Emma och andra brorsdotter Rebecca.

Min syster Åsa vill inte vara med på bild...

Min pappa och jag.

Och slutligen min "styvmor" Marita och hennes mamma Inga.
När maten (kalkon m.m.) och efterrätten var uppäten ville jag gå ut och gå. Nästan alla ville följa med, men när disken var avplockad och diskad så hade latmasken bitit dem alla, så jag gick själv.
Inga bor precis nere vid vattnet i Ellös. Underbart läge! Tyvärr så blev det strax efter detta alldeles för mörkt för att fotografera. Eller tur för er, så slipper ni kolla på fler bilder...

1 kommentar:

  1. Fina foton! Bra att du gick ut själv! Vacker vy du hade :)

    Vår kalkon var sådär, men vi fick smaskiga ugnsrostade grönsaker till vilket kompenserade :)

    Tråkigt med Simon, fy hundan att förlora att husdjur. Hoppas han inte led.
    En lite kram så här på kvällskvisten

    SvaraRadera