tisdag 23 december 2008

Idag blir det stressigt!

Har hur mycket som helst att göra på jobbet nu, dels mina egna arbetsuppgifter och dels de som lagts på mig eftersom sekreteraren sagt upp sig. Vill ju gärna avsluta alla pågående jobb som jag har på mitt skrivbord eftersom jag skall vara ledig i 2 veckor. Igår kom dessutom VD:n och sa att vi måste ha ett utskick idag, d.v.s. brev som skall skrivas ut, kuvert som skall få etiketter, och brev som skall vikas ner i kuvertet x 440 st...

Funderar allvarligt på att gå in och jobba den 30 december, om inget annat inträffar. Dels så måste jag ändå rymma från lägenheten i 3 timmar då städfirman kommer, och dels så hade det varit jätteskönt att kunna påbörja lite av det som har legat på mitt bord sedan i somras. Ingen annan på min avdelning jobbar i mellandagarna, så jag får vara helt ostörd. Vi får se hur det blir.

Kl 14 idag så bryter vi arbetet och samlas i systerföretagets lunchrum för lite smörgåstårta och hallontårta. Ingen mat för mig, men de har varit snälla nog att beställa en skaldjurssallad till mig istället. Tar med mig några clementiner till efterrätt. Vi brukar ha ett omvänt lotteri också, det är kul. Man lägger lappar med allas namn i en låda, och sen drar vi en och en och den som blir kvar sist vinner. Det brukar vara 4-5 vinster, så hela proceduren (minus tidigare vinnares namn) upprepas igen. Kan ta en stund om vi är många. Förra året vann jag det stora priset till alla andras förtret, en stor flaska Glada änkan. Ingen bra vinst till en som mer eller mindre är nykterist. Men mina föräldrar blev väldigt glada när de fick den i födelsedagspresent :)

Efter maten och lotterierna så skall jag, och säkert fler än jag, ge mig ut och handla julmaten. Jippe. Inte något jag ser fram emot. Det är bara att se till att jag har en lista på allt jag skall ha och att spelaren är fulladdad med en bra bok. När jag kommer hem från handlingen ikväll skall jag nog inte göra något mer. Det som inte är klart nu får jag fixa i morron bitti. Jag julpyntade faktiskt lite igår, hittade lite fina saker i min jullåda. Brukar ju inte julpynta så mycket men tyckte det kunde vara trevligt då mamma och jag skall vara här hela dagen i morron.

Min våg har ju verkligen inte varit snäll mot mig de senaste 2 veckorna. Den har sakta krypit uppåt eller också har jag stått still. Idag fick den nog ett spel, för jag hade gått ner 1,2 kg sen igår... Så nu väger jag mindre än vad jag gjorde vid förra veckovägningen i torsdags... Blir bra eftersom nästa veckovägning är på juldagen, och jag misstänker att det blir ganska mycket mat i morron. För att orka all mat så har jag dock ett enkelt knep: jag äter bara lite rödlök så sätter magen igång och jag kan börja om att äta igen :) Nä, riktigt så drastiskt skall det inte gå till, men mamma och jag skall inte ha något onyttigt på julbordet så jag ger inte mig själv några begränsningar att äta av det som finns. I morron väger jag ingenting. Och EN skiva vörtbröd SKALL jag ha!! Minst. Så det så!

Stora julkramen till er alla. Ha en underbar julafton. Skriv gärna en kommentar och berätta vad ni skall göra, det är alltid kul att veta :)

3 kommentarer:

  1. Unna dig det du vill ha imorgon, ät med gott samvete och njut! Juldagen är sedan återigen en "vanligt" xv dag :)

    GOD JUL Lena om vi inte hörs på chatten
    kram från mig i Malmö

    SvaraRadera
  2. Ja den där sista julshoppingen har jag också klarat av idag. Jag firar julen med mina föräldrar och min moster och hennes familj. Efter julhelgen på lördagen ska jag faktiskt på dans i år, linedance, ska bli spännande. Jag har dansat i två år, men inte ännu varit på någon öppen dans!

    Önskar dig en riktigt God Jul Lena!
    Kram från Sofia

    ps. Glöm inte att lyssna på mina sista julsånger för den rätta stämningen!

    SvaraRadera
  3. Soulsister: Tack för julkortet, vad fint det var! Jag skall verkligen njuta i morron. Känner jag mig och mor rätt så blir det alldeles för mycket mat... Men fördelen med mamma är att hon är väldigt glad i att sova middag, så då kan vi pausa lite och vila. Ha det jätteskönt så hörs vi.
    Massa julkramar från mig

    Sofia: Linedance var jag på en gång när jag bodde i USA, det var skitkul. Det skulle jag vilja pröva igen, men inte förrän/om mina fötter blir bättre. Ha det så himla kul, och här kommer massa julkramar från Västkusten.

    SvaraRadera