tisdag 16 december 2008

Man mår som man äter...

Idag på fikat så bjöd något fraktkompani på stor smarrig smörgåstårta. Jag tog ett medvetet beslut och tog en liten bit. Fy katten vad jag mår illa nu! Jag blev mättare och mättare efter fikat, och nu när jag skulle hem på lunch så insåg jag att det inte var någon chans att jag skulle få i mig någon mat. Så jag har faktiskt druckit pulver till lunch.

Detta är, tycker jag, en mycket bra reaktion. Hoppas faktiskt att det kommer att hålla i sig. För om man mår illa när man ätit något som är fett och stabbigt, äter man det då? Inte jag, troligen. Hatar att må illa.

9 kommentarer:

  1. Hmm.. kan förstå att din kropp inte är van vid sådan mat - den fick nog en himla chock alltså! men se det positivt - med det färskt i minnet så kommer du säkert att ha lätt för att låta bli nästa gång! Hoppas att du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit lite Samarin nu, och hoppas det hjälper. Men som sagt, det är en bra reaktion, för då tänker jag nog en extra gång innan jag tar något nästa gång :)

    SvaraRadera
  3. Jo då, mamma kommer ihåg när liten Lena alldeles hysterisk satt i sängen och höll sig fast i en spann när hon mådde lite illa, Puss och hoppas det går över (om ett par dagar)

    SvaraRadera
  4. Roffe: Vad kul med nya läsare som ger sig tillkänna! Välkommen, skall kolla din blogg.

    Mamma: Men så är det när man inte vet hur man gör när man spyr... Bortsett från 2 gånger när jag har fått lite för mycket alkohol i mig så har jag faktiskt inte (peppar, peppar) spytt sen jag var 6 år och vi var i Sälen. Så jag vet helt enkelt inte hur man gör, därför tycker jag så illa om att må illa :)

    SvaraRadera
  5. PS. Det har gått över nu. Lite Samarin gjorde susen.

    SvaraRadera
  6. Och smörgåstårta som är så gott... :) Man kan göra nyttiga sådana också, med mindre fett och flott. INtressant det där med ditt ögonmått. Du menar alltså att du inte ser nån likhet mellan låt oss säga två potatisar och en knytnäve? Du ser inte om de är lika stora? Ja det är intressant med hjärnan alltså =)

    SvaraRadera
  7. Sofia: Den smörgåstårta jag brukar göra innehåller ingen majonäs och ingen grädde. Som "klet" har jag vanlig mjukost eller philadelphiaost. Mycket smarrig. Angående ögonmått, nej inte utan att hålla dem nära och jämföra. Men en potatis och en knytnäve har ju ändå samma form, så det är ju lite enklare. Men en hög med kokta morötter och sparris är mycket svårare att översätta till en knytnäve...

    SvaraRadera
  8. Va bra,då gör du inte om det i alla fall :)

    SvaraRadera