måndag 15 december 2008

Ny vecka igen

Vad tiden går fort! Nu är helgen redan slut och det är en ny arbetsvecka. Bara 7 arbetsdagar kvar, sen är jag ledig i 2 veckor. Det skall bli skönt!

Igår gjorde jag nötfärsbiffar och köttbullar av ett paket nötfärs. Fast jag gjorde lite annorlunda; jag hade i dijonsenap och rosmarin i nötfärsen. I köttbullarna hade jag dessutom rödlök. Biffarna grillade jag, tyvärr lite för länge så att de blev lite torra, men köttbullarna blev fina och saftiga i stekpannan. De skall mamma och jag ha på julafton. Biffarna blir lunch eller middag till mig.

Jag var också iväg med lillasyster en sväng och spenderade massor av hennes pengar :) Vi köpte en 37" platt-tv, en dvd och varsinn hdmi-kabel. TV:n är likadan som min (fast min är 42") och dvd:n är exakt likadan som min. Flörtade lite med försäljaren så hon fick 200 kr rabatt.

Mina middagsgäster tyckte att min kyckling och sallad var mycket god. Testade också att grilla zucchini och champinjoner på grillen för första gången, det blev riktigt mumsigt. Marita hjälpte mig att nåla upp mina nya jeans (storlek 46!!) och pappa satte upp en helfigurspegel som jag fick av vänner för ett bra tag sedan. Nu kan jag "beundra mig själv" i helfigur när andan faller på.

Grattis än en gång till Ing-Marie som vann halsbandet igår. Av 27 tävlande var 12 släktingar och kollegor, så det var ju ganska stor chans att någon av dem skulle vinna. Fast det hade ju varit kul om någon av er andra hade vunnit, men som sagt, det styrde jag inte över själv. Jag lovar här och nu att den dagen jag har nått min målvikt så skall jag ha en tävling till, bara för att fira. OK?

Ikväll är det möte hos XV, träff 11. Skall sätta mig ner och ta ett långt snack med någon av coacherna, för något fel är det. Ytterligare 0,1 upp idag, det här är inte alls kul längre!! När skall det vända? Det är ju mindre än 3 veckor kvar tills jag går på pulver igen, så det är ju ingen katastrof om det inte gör det, men ändå! Det skall ju funka när jag är klar också.

4 kommentarer:

  1. Låter som mumsiga köttbullar/biffar!
    Snart är det julledigt :)

    kram o ha en finfin dag

    SvaraRadera
  2. Hihi, snygga bruden har börjat flirta ner priser med försäljare läser jag! Det var bra det! =) Fortsätt så!

    SvaraRadera
  3. Soulsister: Ja, köttbullarna var mumsiga, biffarna blev lite torra... Tackar, hoppas din dag var bra också.

    Sofia: Nja, det handlade nog mest om att jag själv köpte min TV där förra året, han kallade mig stamkund. Jag tjötade på som om jag visste vad vi skulle ha och impade lite :)

    SvaraRadera
  4. Instämmer med Sofia, roligt att du har ett sådant bra självförtroende =) Biffarna lätt jättegoda.

    SvaraRadera