lördag 24 januari 2009

Sådärja...

... ett av projekten är i alla fall avklarat. Att rensa ur garderoben. Skrämmande vad mycket kläder man har. Det blev 2 st stora plastsäckar, och jag hade ju redan 2 sedan innan. Pappa skall alltså köra 4 säckar till second hand i veckan. Fatta vad mycket pengar jag "skänker" bort!! Sorgligt är det allt. Inte att göra sig av med tjock-kläderna, de vill jag aldrig se igen, men alla pengar... Nu ekar det i garderoberna.

När jag var ute och slängde lite skräp idag tog jag på mig en av mina gamla vindjackor. Den har jag använt vår, sommar och höst de senaste åren. Den satt inte tajt då, men det var inte många cm man kunde dra ut den. Nu mätte jag idag och från bysten kunde jag dra ut jackan (knäppt) 17 cm. Från låret 21 cm. WOW.

Det blev ingen simning idag, är lite anti till att simma på helgerna. Alldeles för mycket ungar. Förresten tycker jag att gårdagens och dagens promenader räckte för idag. Tar en promenad i morron bitti också så har jag helgens motion kirrad.

Resten av dagen har jag fördrivit i TV-soffan. Spelar in Oprah varje dag, så jag har sett några avsnitt av det. Sedan har jag börjat spela in Rachael Ray också, kul program. Älskar att kolla på när hon lagar mat (är lite obsessed med matlagningsprogram för tillfället, mysko...) och sen brukar det ju vara andra kul saker i det programmet. Enda nackdelen med RR är att det sänds 2 ggr om dagen på 3:an så det blir mycket att titta på. Lite korsord har jag också hunnit med. Nu har jag precis druckit middag (låter som värsta alkisen) och skall softa resten av kvällen. Jag önskar er alla en underbar lördagskväll, oavsett om ni skall på fest, på krogen, träffa vänner eller bara vara hemma och mysa. Kram till er alla! Ni förgyller mitt liv :)

En liten fotnot bara: Jag hoppas ni har "lärt" er att jag alltid (nästan i alla fall) besvarar era kommentarer med en egen kommentar. Har ni ställt en fråga, så svarar jag där. Så har ni kommenterat något och vill läsa vad jag svarar på det, glöm inte komma tillbaka och läsa. Man kan visst kryssa i att man vill få underrättelse om när fler kommentarer skrivs på ett inlägg, men jag tror bara det syns om man gör så här:
* Skriv det du vill skriva.
* Fyll i ditt namn som du brukar.
* Klicka på skicka kommentar UTAN att fylla i de konstiga bokstäverna.
Då tror jag att kryssrutan kommer fram. Kryssa i, fyll i de konstiga bokstäverna och klicka på skicka igen. Kan vara annorlunda om man har ett blogger-konto och redan är inloggad, då tror jag rutan finns där från början.

3 kommentarer:

  1. Duktig att du städat ur hela garderoben idag =) Det låter som det behövdes. Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... nämen Lena det där är ju gräsligt likt mitt kylskåp :-) Ser nästan identiskt ut!
    Som sagt singeltjejer på helfart har ganska så tomma kylar!!

    SvaraRadera
  3. Malin: Japp, det var lite mycket att välja på varje morgon. Nu vet jag att jag bara kan ta vad som helst som finns där. Kram

    Linda: Kul! Frysen innehåller lite mer, men jag gjorde mig av med mycket där också när jag började på helfart första gången. Alla färdigrätter bland annat. Nu finns där bara bär, grönsaker, kycklingfilé, kaffe till mamma (och andra som kommer på besök) och köttbullar till systersonen :) Kram

    SvaraRadera