lördag 31 januari 2009

WOW!

Nu har C, körens kassör varit här. Vi har haft lite repetition av bokföringsprogrammet, hon hade glömt det jag lärde henne i somras när hon tog över efter mig. C har också gått på XV, men det har inte gått så bra efter vårens pulvring, nu har hon dock blivit inspirerad av mig och skall börja igen den 10/2. Vi plockade fram mina gamla sparade tjock-byxor och hon tog ett kort på mig. Kolla hur mycket jag kan dra ut linningen (hoppas ni ser det på kortet)! Fanns inte en chans att de skulle sitta uppe mer än 1 sekund. Det är sånt här som inspirerar mig att fortsätta!

Jag slapp sätta på kärran på moppen för att åka till Netto, C var så juste att hon körde mig dit och hem igen. Så nu har jag 24 x 2 liter + 6 x 0,5 liter naturellt mineralvatten. Nu klarar jag mig ett tag!

8 kommentarer:

  1. Hej
    Visst är det ur härligt att se svart på vitt hur mycket man minskat. Jag har oxå rensat ut kläder i några dagar. Jag har sparat och lagt i en särskild hög lite kläder som jag kan tänkas ha den dagen jag gör en bukplastik. På det sättet blir det en "motivations hög med kläder" längst in i garderoben. Jag har gjort tre kejsarsnitt och en del bristningar som så det finns en lite "limpa" som jag vill få bort.
    Ha en skön kväll
    Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Ohh sånt är kul när kläderna ramlar av än, då inser man faktiskt att man blivit smalare.. jag har fortfarande problem att se mig som smalare än innan.. men jag antar att de kommer med tiden.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Sådana saker är såå härliga och de får en verkligen att vilja fortsätta. Kram

    SvaraRadera
  4. Ojoj! Jisses! Jo du har rätt, där syns förändringen! Härligt!

    SvaraRadera
  5. Mamma Mia: Jag har inte ett klädesplagg som är för litet, så jag har ingen sådan sporre. De jag hade när jag började har jag både "krympt i och ur" sedan dess. Skall du också göra bukplastik? Jag är helt inne på att göra det också när jag är klar. Har du läst Jennys blogg? Hon gjorde en sådan operation i höstas. Kram

    Sara: Jag ser att jag har blivit mycket smalare överallt utom i ett provrum. Då tycker jag att jag ser ut som ett fläskberg... Men annars så ler jag varje gång jag går förbi en spegel, jag brukade aldrig titta i spegeln annars! Kram

    Malin: Jag glömde nästan spara byxorna, hade slängt dem men kom på att jag skulle ha dem för just sådana här tillfällen. Tur att jag hann plocka upp dem! Kram

    Sofia: Det behövs sådana här "bevis" eftersom man på inget sätt kan kalla mig smal, dock smalare än tidigare :) Jag har ju fortfarande 18-23 kg kvar, beroende på var jag vill sluta. Kram

    SvaraRadera
  6. Nästa gång jag kommer o hälsar på dig, kan vi försöka få plats i byxorna båda två LOL

    SvaraRadera
  7. Hej Lena
    JAg medade att jag har stora sladdriga byxor som inte sitter åt som jag kan ha om jag får operation. Det blir på så sett mina motivationskläder. i går åkte även ettpar kavajer ur gaderoben som jag snart kan komma i men jag vill inte ha dem längre. Det som jag ser famför mig är en helt "ny Mia" och då vill jag inte ha dessa klader som egentligen skapar ångest när dem hänger i gaderoben. Även om jag skulle komma i dem så känns det inte rätt. Jag vill ha nöjet att köpa det som jag vill när jag blir normal viktig. Jennys blogg läser jag. Jag har en väninna som gjorde samma operation tre veckor efter Jenny. Så jag har pepp från min väninna och jag ärver hennes kläder som blivit för stora för henne. En del av dessa har nu hunnit bli för stora även för mig.
    Nu skiner solen hör så jag skall snart ta mig en morgon promenad tror jag. Kram från Mia

    SvaraRadera
  8. Mamma: Jag tror inte jag är där än...

    Mamma Mia: OK, då missuppfattade jag dig. Jag får väl gå i mjukisbyxor när det är dags för mig, har inte sparat något annat stort. Alla kläder jag har nu är nya, och mer lär det bli :) Då blir man en ny person. Hoppas du fick gå en promenad, det var jätteskönt ute. -1°C men solen skiner. Kram

    SvaraRadera