söndag 8 februari 2009

Nyklippt och nytt köksbord

Följde med pappa och Marita till en god vän och fikade idag, sedan åkte vi till IKEA. Vi skulle kolla på ett nytt köksbord till mig. Vi hittade det vi skulle och bara lite till (3 temuggar och en toaborste, duktigt va?). När vi kom hem till mig så klippte Marita av mig mitt hår, och sedan monterade hon och jag bordet. Pappa lekte med datorn och kollade på TV...

Här är resultatet:




Och så här blev det framifrån. Jag vet att jag kommer att hata det snart, gillar inte när ändarna på håret killar nacken/halsen, men just nu tycker jag att det är fint. Och så blev jag av med det mesta av det slitna. Nu är det bara en ordentlig inpackning som behövs.

Och här är mitt nya köksbord, ca 25 cm bredare än det gamla. Det kan bli dubbelt så brett med utdragsskivor (som sitter under den vanliga skivan). Nu (eller rättare sagt sen när jag börjar äta igen) blir det inga problem att sitta och äta och läsa en tidning samtidigt. Det gamla bordet var så smalt att jag fick ha tidningen under tallriken...
Bra dag, jag är helnöjd!!

13 kommentarer:

  1. Va fint det blev! Du ser mkt smalare ut i ansiktet när du inte har så mkt hår som tynger in det :)
    O bordet är kanon!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin du blev! Jag håller med Soulsister du ser smalare ut!
    Vad snyggt köksbord du hittade!

    SvaraRadera
  3. Jättefint!!!
    Du gjorde helt rätt i att klippa av det långa håret :).

    Jag funderar på att permanenta mig och få tillbaka lite volym i håret.

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  4. Total makeover :) Snyggt! Både frisyren, hela du och bordet: grattis! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilket snyggt bord! Och vad fin du blev i håret! Tror du kanske skulle se ännu finare ut med lugg, men det är bara vad jag tror. =) Du ska ju gilla det själv också! Men jätteläckert att du vågar förändra din utsida lite nu. Själv vill jag också göra något med mitt hår, men jag måste ta och spara lite pengar först. =) Var lite shopoholic denna månaden.

    SvaraRadera
  6. Vad fin du blev!! =) Och bordet också för den delen =) Kramar

    SvaraRadera
  7. Du blev jättefin. jag håller med om att en lugg skulle vara snyggt, men eftersom jag liksom var med från början LOL, och vet vilken knasig virvel du har just där luggen skall vara, så förstår jag att utan massor av hårspray skulle den gå sin egen väg. Kram!
    Grattis till nytt köksbord förresten, snyggt!

    SvaraRadera
  8. Vad fin du blev Lena i nya frisyren! Håller också med dem andra att du ser smalare ut!=)

    Fint köksbort du hittat också:)..hoppas det blir bättre att läsa tidningen vid:)

    Antog din utmaning också:)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Tycker det blev jättesnyggt, det passar med din nya kropp, du ser smalare ut i ansiktet

    SvaraRadera
  10. Soulsister: Tack så mycket! Tänkte inte på att håret tyngde ner. Kram

    Sara: Tack! Köksbordet har jag spanat på länge, syrran har ett likadant. 995 kr på IKEA :) Kram

    Ulrica: Tack! Känns lite konstigt när det är kort... Jag har ingen volym alls i håret. Samma dag som det är tvättat har jag självfall, sen är det spikrakt. På toppen av huvudet är det alltid platt och tråkigt. Kram

    Åsa: Tack så mycket :) Kram

    Saphire: Tack! Som mamma skriver nedan så funkar det inte alls med lugg. Har en jättevirvel precis i mitten, så när jag har lugg står ena halvan rakt upp och andra halvan ligger som i ett halvt hjärta. Jag har försökt... Min klippning var gratis i mitt vardagsrum :) Kram

    Malin: Tackar tackar! Kram

    Mamma: Tackar! Ja, du har ju klippt mig några gånger du med och vet ju att min luggvirvel är "from hell"... Kram

    Anna: Tack så mycket! Köksbordet får inte mycket användning innan jag börjar äta, nu är det bara snyggt att se på :) Skall kolla ditt bild-svar sen :) Kram

    Tjockisen: Å tack igen. Alla var så positiva att jag blir alldeles stum... Kram

    SvaraRadera
  11. Nej det tycker jag låter lite konstigt, 5 km på 90 minuter känns inte som om det skulle stämma, tror du går längre än så. Ett tips är att om du vet vilken väg du går så kan du mäta din väg inne på kartor.eniro.se då får du kanske lite mer exakt :) Kram

    SvaraRadera
  12. Snyggt! Om du inte gillar hår i nacken tycker jag du ska slå till på en ännu kortare frisyr, sån uppklippt nacke =)
    Bordet var litet och nätt.

    SvaraRadera
  13. Tjockisen: Jag bryr mig egentligen inte om hur många km stegräknaren visar att jag har gått, för mig är tiden och antal steg (de snabba) det viktigaste). Skall dock testa någon dag på kartan. Kram

    Sofia: Ha, du skulle se virvlarna i nacken :) Nej, långt hår är det enda som gäller. Pappa och brorsan har också jättevirvlar i håret, vi har tydligen sådana i vår släkt :) Det bästa med bordet är att det kan bli dubbelt så stort. Det är ett likadant bord som jag visade på bild häromdagen, syrran har ett och de satt 9 pers runt det och åt tacos på hennes kalas. 995 kr på IKEA. Kram

    SvaraRadera