torsdag 5 mars 2009

3 kg jämnt...

... har jag upp till 80. Veckovägningen idag med en minskning på 0,4 kg på en vecka. Verkligen ett bottenrekord. Jag tror det är psykiskt :) Enligt min våg har jag nu gått ner 40,5 kg, enligt Xtravaganzas igår hade jag gått ner 41,1. Olika tider på dygnet, olika startvikter och olika vågar ger olika resultat.

Som jag skrev igår så tror jag att jag tittar in på Maxi ikväll och köper frukt och grönsaker så att jag kan börja upptrappningen i morgon. Varför vänta ytterligare en dag när det inte händer något på vågen? Enda nackdelen blir att jag får sätta i mig mitt första mål på fikarasten i morgon, framför alla kollegor. Hm. Tål att tänkas på. I boken står det ju att man skall äta ägget m.m. till frukost och sedan pulver till mellis, men jag släpper inte mitt pulver på morgonen så jag byter plats på dem. Eller också äter jag ägget m.m. ikväll när jag kommer hem och så resten av upptrappningsdag 1:s måltider i morgon. Det tror jag är en bättre idé.

Idag skall jag iväg och byta nålar i örat. Gillar inte när jag skall vara där vid 18.20, hela kvällen försvinner. Jag går dit, det tar ca 75 min. (tar med mig stavarna idag) och sen tar jag bussen hem. I och för sig trevligare än att göra tvärtom (buss dit och gå hem), för nu får jag lite dagsljus på min promenad. Men skulle jag varit där kl 17 hade jag kunnat ta moppen och ändå klämt in en simning efteråt!

Igår hade vi vikarie på Lifetime-mötet. Vår coach Madiva var inte där, så vi fick låna Lina istället. Vi är egentligen 25 i vår grupp, men vi var under 10 igår, det var lagom. Vi är alldeles för många i vår grupp, det hade varit bättre att dela gruppen i 2 delar. Lina föreslog det, men vi var alldelels för få där för att fatta ett beslut. Vi kan ju fortfarande köra onsdagar, men hälften av oss kör jämna veckor och hälften udda. Vi får se hur det blir med det. Nästa gång skall vi komma iklädda träningskläder, undra vad vi skall göra då?

5 kommentarer:

  1. oj vad spännande det ska bli att följa dig nu och se vad som händer. Tror också det är psykiskt, blir precis samma för mig, när jag vill nå något så tänker jag bara på det och sen så protesterar min kropp och vikten stannar, men man ska inte haka upp sig på sånt :) kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Helt klart att du måste prova att cykla i höst, kommer nog kännas väldigt annorlunda :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, tror också att det är psykiskt. Du har sett i framemot att börja äta en längre tid nu och vill väga en speciell vikt innan du gör det och då prosterar kroppen. Men det är inget att bryr sig om :)Ska bli riktigt spännande att se hur upptrappningen går denna gång.

    Jag hade inte läst Fredrik Paulúns inlägg om dödsfallen men jag har läst andra inlägg om samma sak. Det finns inget som tyder på att LCHF skulle vara dödsorsaken men visst är det tragiskt. Sedan så använder väl Fredrik Paulún detta som ett bra tillfälle att framhäva "sin" diet. Men visst är det något att tänka på :)

    Ha en fin dag på jobbet! :) Kram!

    SvaraRadera
  4. 25 st, wow, ja det vill ja kalla stor grupp. Min grupp är liten o eftersom vi sällan är full grupp så sitter man där 3-4 pers. Skit trist.
    Har fått svar om att det inte går att byta till annan grupp, så jag tänker inte åka dit mer än för att träna.

    Låter som en bra planering med din upptrappning. Gör det som känns bäst för dig!
    KRAM, hoppas vi hörs på msn ikväll

    SvaraRadera
  5. Tjockisen: Nej, det är inte hela världen om jag passerar 80 igen, det var ju samma med -30 i december/januari, det har jag skrivit 2 ggr på min delmålslista :) Jag har lite svårt för att cykla eftersom jag har opererat min vänstra armbåge 8 ggr, och har svårt att hänga på styret som man gör när man cyklar. Sen har jag inte full motorik och styrka i armen, så det är svårt att svänga och bromsa. Vi får se hur det går. Kram!

    Malin: Klart att kroppen stannar på 77 när jag ville ner till 76... :) Får se hur det går när jag äter ikväll. Givetvis vill FP framhäva sina idéer, men någon sanning måste det ju ligga i det. Kram

    Soulsister: Alldeles för stor, alla får inte prata på varje möte. 3-4 är ju också trist. Skit att det inte går att byta, vad gav de för anledning? Jag sätter på datorn när jag kommer hem vid 20, så får vi se om vi "ses". Kramar!

    SvaraRadera