tisdag 24 mars 2009

Knepig mage...

Godmorgon! Idag och igår eftermiddag har jag varit alldeles knepig i magen. Jag bör inte ha längre till toan än 10 sekunder om man säger så... Vet inte hur det skall gå på jobbet idag, får vänta här och se en liten stund. Fick i mig för mycket linfrön igår, ibland går det bra med 2 rågade matskedar men ibland, som igår, slår det totalt över. Idag blir det inga linfrön alls!!

Besöket på veterinären gick för Nellies del väldigt bra. Bad henne lyssna lite på Cornelias lungor när vi ändå var där. I somras så sa veterinären att det knakade lite när Cornelia andades... Nu har jag märkt att hon fnyser ibland, och jag bad henne kolla upp det. Det var inga fnysningar, utan lätt bronkit-hosta!! Inget att göra något åt nu, men vi skall hålla ögona på det. Nellie blev i alla fall friskförklarad.

Pappa körde mig ju till och från veterinären, och vi var klara redan 16.40. Alltså alldeles för tidigt för honom att hämta min styvmor på jobbet. Så vi gjorde det vi egentligen hade tänkt göra idag; köpte material så att jag kan näta lite mer på höjden av mitt staket. Nellie har ju rymt några gånger, och jag vill gärna kunna ha altandörrarna öppna utan att vara orolig för att hon skall sticka. Jag köpte i alla fall 2 st rundstavar på 3.60 m, som vi sågade till i 1.20-längder innan vi gick därifrån. Dessa skall jag fästa mot existerande staketpinnar med buntband. De kommer då att sticka upp 43 cm ovanför staketet, och där skall jag fästa det nät jag också köpte. Så istället för att ha nätat 77 cm ovanför mark så kommer det nu att vara nätat 1.20 m. Det lär inte bli så vackert eftersom staketet och gammalt och nytt nät är grönt och rundstavarna träfärgade, men de grånar väl med tiden. Hela detta kalaset gick på över 500 kr!! Dyra katter (och så veterinärräkningen på nästan 400 kr...)!

9 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med magen... hoppas att det blir bätre idag. Vet att sådana där bars kan ha en laxerande effekt men det borde du kanske ha märkt tidigare med tanke på att du skrev at du ätit ett par i lördags.

    Hoppas att du får en bra dag iaf- jag ska hoppa in i duschen nu innan det är dags för mig att åka till jobbet. Kram

    SvaraRadera
  2. Inte kul med magen, proviva kanske kan lugna ner den?

    Japp det är dyrt med djur, men för vår del är det värt det med Alice, hon är ju ett extra barn eftersom vi inte kan få fler :)
    Vi fick sätta upp kompostgaller nertill vid häcken intill grannen, för hon smet in där och badade i deras damm...o de har massa dyra kinesiska fiskar där....så det var ju inte poppis...haha!

    Är fortfarande hemma med Alex.
    Krya på lilla magen
    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir bättre i magen snart! Skönt att Nellie blev friskförklarad. Men det är verkligen inte billigt med veterinärbesök, när min hund hade problem med svansen gick det på över 1500 kr. Sådant känns i plånboken, men nu mår han ju alldeles utmärkt :)

    Hoppas magen lugnar ner sig så du får en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Jenny: Åt inga bars igår, men dock 2 rågade matskedar linfrön, några tuggummin med xylitol som jag inte tål och stark mat... Synden straffar sig själv.
    Hoppas du får en bra dag också! Kram

    Soulsister: Får se hur maggen bor i eftermiddag, har ingen hemma.
    Mina katter är mina barn eftersom jag inte vill ha några :) Oj, det låter knepigt med en katt och kinesiska fiskar... Hoppas det inte blev för många lik. Hoppas Alex blir bättre snart!! Kram

    Malin: Veterinärbesök brukar sluta väldigt dyrt, men blir det riktigt illa är de försäkrade. Även om självrisken är hög så blir det inte lika mycket som om man skulle betala allt själv. Kram

    SvaraRadera
  5. Stackare som är kass i magen!
    En undran....ser på din tabell att du gått upp nästan 3 kg.....gör man alltid det när man går över på halvfart och hur gör man för att få det att stanna av så att säga?

    Det är sanslöst hur duktig du är med allt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du har en härlig award att hämta inne hos mig!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. hej hej..

    Ja de första dagarna brukar vara värs, men ha inte känt av de faktiskt..=) Hoppas att din mage bli bättre snart ..

    kram

    SvaraRadera
  8. Hoppas det blir bättre med magen, lät inte ett dugg kul :/

    Jo det känns som en bra plan faktiskt och jag längtar verkligen =) Däremot kommer det ju att bli att jag börjar äta dagen innan påskafton och det känns lite dumt med all påskmat och så, så jag funderar på att vänta några extra dagar tills efter påsk bara :P

    Hoppas allt är bra med dig annars, och att det går bra med maten! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Lina: När man börjar äta fylls glykogendepån i levern och du går upp 2-3 kg direkt. Det var de du gick ner så snabbt när du började... Hur man får det att stanna av? Man äter rätt :) Får se vad jag får för resultat i morgon när jag väger mig... har ju inte skött mig så bra den senaste tiden... Kram

    Soulsister: Ännu en? TACK!! Kram

    Fidde: Magen är inte snäll, var uppe halva natten :( Gott att du inte känner av något av ingången i ketonfasen! Kram

    Emma: Lika bra att vänta några dagar då, eller börja äta tidigare så att du kan vara med på påskbordet. Maten är det lite si och så med, men jag lär mig nytt varje dag. Kram

    SvaraRadera