fredag 20 mars 2009

Vilken underbar kväll!

Gårdagen var lite mindre stressig och avbruten än dagen innan. Efter jobbet tog jag bussen till något som heter Västra Lindås, söder om Billdal. Jag hade räknat ut att från det stället skulle det vara en bra promenad nästan helt utmed havet. Jag tog massa vackra bilder under tiden jag gick, jag låter dem tala för sig själva.








Här vid havet fick jag massa ny energi! Det var så vackert med solnedgången, tyvärr var det nästan helt mörkt när jag tog bussen. Men om någon månad så är det ljust hela vägen, fast då missar jag ju solnedgången... Man kan inte få allt...

Jag gick inte ända hem, som jag gjorde i förrgår, då jag dels startade mycket längre söderut och dels tycker att den sista biten är så tråkig. Så jag gick tills vägen vek av från havet och sen tog jag bussen resten av vägen. Det blev ändå en god promenad på 10.326 steg och 106 minuter. Något måste dock vara fel med de siffrorna, för det blir bara 97 steg/minut. Så långsamt har jag nog aldrig gått. Totalt blev det i alla fall 18.525 steg under dagen. Med tanke på hur j-a ont jag har i mina fötter idag så är det inte möjligt att jag gick så långsamt. Jag kan knappt gå, ser ut som en gravid pingvin när jag linkar omkring härhemma.

Idag är det meningen att jag skall promenera in till stan och byta häftstiften i örat igen. MEN om fötterna inte blir bättre under dagen så blir det bussen. Vill ju inte halta omkring på Ullared i morgon!! Annars händer det inget speciellt idag, förhoppningsvis blir jag inte alltför sen hem ikväll, fredagar är heliga. För många år sedan, i slutet av förra seklet (hjälp vad jag låter gammal när jag skriver så), så extraknäckte jag för en översättningsbyrå. Jag gjorde layouter av översatta texter. Jag jobbade nästan varje kväll när jag kom hem, och en hel del på helgerna, men ALDRIG på fredagskvällar. De var heliga. Spelade ingen roll om jag sammanlagt jobbade 80 timmar i veckan, inget jobb på fredagskvällar. Det sitter i, fredagskvällar är fortfarande heliga för mig. Då njuter jag massa.

14 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder!!
    Trevlig helg! Hoppas du hittar mycket på Ullared!
    Kram Åsa i Norrköping

    SvaraRadera
  2. Skönt att du hade det mindre stressigt igår på jobbet, hoppas denna dag blir ännu bättre.

    Åh vilka härliga bilder! :) En sak som jag saknar med Degerfors, är just vattnet. Det finns lite av den varan här i Linköping.

    Ha en bra dag på jobbet! Kram

    SvaraRadera
  3. Gud så vackra foton! Fantastiskt!

    Du vet att jag är avis på dig o dina Ullaredsresor....hade ja inte haft stor disco fest i helgen hade ja helt klart kommit upp!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder raring. De fyller mig med ljuva seglingsminnen. jag vill försöka måla men som en bildlärare sa en gång: naturen är något man inte kan göra bättre.
    Ha en stressfri dag!!! P&K

    SvaraRadera
  5. Men visst är det helt underbart! Hade tänkt att fråga om du ville ha sällskap så kunde jag mött upp dig vid bussen och tagit bussen hem åt andra hållet sedan men kom på att sambon hade nog inte blivit så nöjd om jag lämnat honom med städning och tvätten denna veckan också... Får bli nästa gång kanske!?

    Ha en underbar dag och hoppas att hittar massa bra saker i Ullared imorgon! Kram

    SvaraRadera
  6. Wow vilka fina bilder!
    Jag kan förstå att du fick en massa energi efter den vackra promenaden.
    Stackars dina fossingar. Se nu till att vila fötterna man måste ju orka runt hela Ullared, ett måste!
    Du kutade ju runt flera varv sist när vi var där medans jag bara han med 1½ varv. Hur kan det komma sig att min nota blev högre än din???
    Ha en trevlig helg och en underbar dag i Ullared!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härlig bilder, där hade det varit riktigt mysigt att promenera :o) Jag älskar också att promenera längs havet, passade på att göra det en massa när jag var på Öland :P

    Ullared låter inte helt fel heller, hoppas du hittar en massa fint!

    Jadu, jag satt faktiskt precis och tänkte på samma sak, vart tar tiden vägen!? Det har gått så hiimlans fort, men det känns så himla bra :o)

    Kramar, ha en skön dag du med!

    SvaraRadera
  8. Åh så underbart vackert! Där hade jag gärna också tagit en härlig promenad! Ha det bra! :)

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder... Jag förstår att energin fick tillskott av att bara vara o lukta vid havet - underbart!!

    Jo då det ska väl gå över snart hoppas jag, bara att kämpa på och ta beslut om hur man vill ha det.

    kram

    SvaraRadera
  10. Ååå vilka härliga bilder! Hoppas du få de kul på Ullared och hittar en massa roliga saker:) de är ju så mycket roligare å shoppa nu när alla kläder man vill ha passar:)
    Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fina bilder! Du verkar ju redan ha vår hos dig, här där jag bor är det fortfarande mycket snö.

    SvaraRadera
  12. Åsa: Tack, jag skall göra mitt bästa :) Kul att veta var du kommer ifrån!
    Kram

    Malin: Vatten skall vara salt och solen skall gå ner i väster. Allt annat är FEL :) Seglade på östkusten en sommar och hur fel var det inte att solen gick ner över land?? Den skall ju ramla ner i havet. Kram

    Soulsister: Tack! Om du kommer hit någon gång så kanske vi kan dra ihop en ny resa. Det tar ju trots allt bara en dryg timme att köra. Jag tror att du och jag kunde få kul i Ullared :) Fast jag skulle å andra sidan velat gå på din discofest också, så lite rättvist är det ju. Kram

    Mamma: Hela min skalle var full av underbara seglingsminnen när jag gick där. Måste försöka hitta någon med båt i sommar så att jag åtminstonde kan få en dagstur... Jag fick en av dina målningar igår, som jag tyckte var jättefin. Lägger upp den sen! Kram

    Jenny: Jag vill gärna ha sällskap någon dag!! Nu skall ju kylan komma igen i morgon, men det har ju i och för sig aldrig stoppat mig tidigare. Vi kan väl höras? Jag mailar dig mitt mobilnummer så har du det. Du kan ju läsa i bloggen när jag ämnar mig söderut igen :) Skall göra mitt bästa i Ullared! Kram

    Sara: Tack. Tog moppen till stan igår, men promenerade runt i Haga en del innan det var dags att gå och bli stungen, så några steg blev det allt, men inte mer än normalt. Du har ju svart bälte i shopping :) Och en dotter att handla till, medans mina katter bara fick lite mat. Ha det gott i Stockholm!! Kram

    Emma: Öland är ju perfekt att promenera på. Man kan bara gå och gå och inte hamna för långt bort för då tar ön slut :) Ha det så gott! Kram

    Sara: Det är bara att komma till Göteborg så tar jag dig dit :) Kram

    Linda: Massa positiv energi. Tror jag skall bosätta mig vid havet i sommar. Havet är också bra för då får jag frisk luft istället för luften med alla gräspollen som kommer att pesta mig snart. Kram

    Sara: Tack. Hoppas jag hittar lite billiga kläder. Min plånbok är egentligen ganska tom denna månaden, så vi får se vad som händer. Kram

    Sofia: Ja, man kan tro att vi har vår, men nu skall tydligen kylan komma tillbaka :( Ingen snö än så länge, tack och lov!! Kram

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder! Och vilken hjälte du är på promenera!!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Lina: Tack!! Jag har blivit biten av promenadflugan... Kram

    SvaraRadera