söndag 1 mars 2009

Wellnessmässan

Nu är jag äntligen hemma från mässan, jag var där väldigt länge. Träffade Christina i min grupp redan kl 9, och vi gick därifrån strax före kl 15...

Först gick vi runt lite och sedan fick vi ryggmassage. Det fanns flera som utförde massage på samma plats, och där låg man med bar överkropp för alla att se. Men jag brydde mig inte. Jag är så hudöm på ryggen att jag först inte trodde att det var något för mig, men sen ändrade jag mig. Det var jätteskönt.

Kl 10 var det föredrag av Fredrik Paulún. Det handlade om hur viktigt det är att äta frukost, och vad som händer när man inte äter frukost, eller äter t.ex. kalaspuffar. Inte så mycket ny information. Föredraget varade en halvtimme och sen vandrade vi lite till. Christina ville ha zonterapi, så jag gick ensam på nästa föredrag. Det var väldigt intressant!! Det var Emma Pihl (www.emmapihl.com) som pratade om Bekräftelsejakten. Jag fastnade väldigt mycket för det hon sa, och skall nu anmäla mig till en Workshop den 26 mars på kvällen. Hoppas verkligen det finns platser kvar. Skall berätta mer vad det handlade om när jag gått den kursen. Kort kan jag bara säga det att jag fick väldigt lite positiv bekräftelse när jag var liten. Nu när jag skriver bloggen får jag väldigt mycket postitiv bekräftelse. Det är lite svårt att hantera. Dels blir jag beroende av alla positiva kommentarer, och dels blir jag obekväm av dem... Både positivt och negativt alltså. Återkommer till detta för mig mycket viktiga ämne.

Lunch intog Christina och jag på handikapptoaletten... Här intar jag en vaniljshake.

Det luktade inte blommor där inne precis... Här intar Christina en chokladshake.

Efter lunch vandrade vi runt lite mer. Skulle inte Sara stått på scen klockan 14 hade vi nog gått hem redan kl 12... Det fanns inte SÅ mycket att se... Klockan 14 handlade det om Livsstilsresan, och första etappen leds/sponsras av Xtravaganza. Vår "chef" Lina stod på scenen tillsammans med Sara (vi går inte på samma center) och 3 andra.

Lina är på G!

Och här står Sara och pratar om resan hon gjort.

När allt var klart så gick jag till ICA Fokus som ligger precis bredvid mässan. Där har de mycket mer roliga varor än på min ICA Maxi. Var på jakt efter grillade inlagda hela paprikor, som Rachael Ray använder mycket i sin matlagning. Hittade säket 10 olika burkar, men valde en som inte innehöll något socker. Är den god skall jag dit igen och bunkra mer. På ICA Fokus kan man vandra omkring länge, men eftersom jag inte börjat äta än så köpte jag bara lite kryddor också.

Efter detta var ryggsäcken full av mässmaterial och inköp, så jag tog vagnen till C för nya nålar i öronen. Tog även bussen hem, då jag inte orkade gå med full ryggsäck. Lite promenad blev det i alla fall, för jag gick 4 hållplatser istället för att stå och vänta i 20 minuter när jag skulle byta buss.

När jag kom hem packade jag upp allt jag handlat/fått. Hade bland annat köpt en jättesöt katt som man häller doftolja på, den låg på ett jättefint blått fat. Det första jag gjorde var att tappa katten i handfatet så att en bit av ena örat gick av. Sen tappade jag fatet på golvet så att det gick i 6 bitar. TYPISKT!! Men det går nog att limma. Katten är fortfarande lika söt även om örat är lite av :)

7 kommentarer:

  1. Låter som en toppendag! Har varit inne på hemsidan du läka till, låter mkt intressant! Ser fram emot din vidare utveckling på området. Funderar på att köpa böckerna, billigast på adlibris av vad jag kunde se.
    Trist med katten, hoppas du kan limma ihop den!

    Massage låter himmelskt! vill också ha!

    Ha en bra kväll
    många kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Låter som en intressant mässa. Vad duktig du är med viktnedgången. Är det inte svårt att äta pulver så länge. Jag ska också börja med viktnedgång idag 1 mars får bli ett bra datum,jag skriver upp allt jag äter fr.o.m idag.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS TILL DINA FANTASTISKA RESULTAT LENA!!! Viilken reeesa! Såå imponerad varje gång!!

    Lät som en härlig dag du haft också, skulle vara kul och gått. Men får gå på den här häslomässan de brukar ha på älvsjömässan varje år (tror jag det är:).

    Aa, du var också beroende av pepsi max, jag drack oftast 1.5 liter om dagen förr. Däremot var jag dum och bytte ut det mot vanlig cola för typ ett år sen, därav tror jag det påverkade mycket av min viktuppgång. Även fast pepsi max inte är så mycket bättre.

    Men hoppas du haft en skön kväll Lena! Vi hörs:)

    Stor KRAM

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft en heldag! Härligt!!! Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Soulsister: Ja, det var en bra dag! Synd att du inte kan komma upp till Göteborg och vara med på Workshopen! Fast jag vet ju inte om det fanns platser kvar än. Hoppas de hör av sig snart. Böckerna ingick i kursavgiften. Massagen var skön, men det gjorde ont!! Kram

    Lena: Mycket intressant, och som vanligt mycket krafs också. Både ja och nej till om det har varit svårt med pulver så länge. Jag hade kunnat fortsätta ett bra tag till om jag inte vore så himla uttråkad... Det smakar fortfarande gott och jag mår jättebra. Lycka till med din viktnedgång!!

    Anna: Tack så mycket! Hälsomässan är väl ungefär samma sak antar jag. Pepsi Max var ett gissel. Jag kunde dock aldrig dricka den som inte var light, köpte jag av misstag en vanlig så var den så äcklig att jag hällde ut den... Ha det bra! Kram

    Cornelia: Ja, det var en rolig och inspirerande dag. Men oj så trött i huvudet jag var!! Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Lena för bildern!
    Gud vad kul det var att träffa dig igen! Du ser ju helt underbar ut!
    Du stålar av lycka och välmående!
    Jag la upp bilderna på min bogg eftersom jag inte har någon internetuppkoppling hemma.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  7. Sara: Vad kul att du gillade bilderna! Klart du fick lägga upp dem på din blogg, det var ju därför jag skickade dem :) Det var jättekul att träffa dig igen också, du ser själv helt fantastisk ut!! Nu när jag börjar äta så kanske vi kan ta en (nyttig) fika någon dag? Vore jättekul. Kramar!!

    SvaraRadera