lördag 4 april 2009

Skön lördag

Idag fick jag sova ända till 7.15, då min katt Cornelia stod på mig och jamade. Ovanligt sent för mig, men jag gick å andra sidan inte och la mig förrän 1.15. Även det var ovanligt sent, men jag somnade som vanligt på soffan igår kväll och sov drygt 2 timmar...

Pratade med ytterligare en coach på Xtravaganza igår, en som jag aldrig pratat med tidigare. Hon tyckte väl inte det var en sån himla bra idé att äta bröd... Att man aldrig kan få liktydiga svar av de olika coacherna!! Men när jag förklarade att jag inte är en bröd-person, d.v.s. att ta en smörgås är helt OK för mig, jag blir inte frestad att ta flera, så ändrade hon sig. Hon föreslog en skiva kalkon på smörgåsen och lite naturell müsli i yoghurten så att jag står mig längre. Sedan något mer till eftermiddagsfikat, men det har jag inte funderat ut än. Vill inte äta mer yoghurt eller keso heller för den delen, är lite rädd att jag inte skall tåla laktosen igen. Men en Modifast bar kanske skulle funka. Skall tänka på det.

Jag gick i alla fall till Maxi efter jobbet och bunkrade grönsaker, müsli och krossade tomater. Det går ju åt lite krossade tomater när jag gör min röra. Alla vill smaka på den, skall ha med mig när jag skall till mamma på torsdag och i morgon skall jag hem till vänner till familjen och då skall jag ha med mig var sin portion till oss också. Tur att den är så enkel att göra!

Idag har jag börjat dagen lugnt med lite chat på msn med Jenny, löst lite korsord och bara varit. Solen skiner ute och det blir idag dags att packa upp altanmöblerna ur presenningarna och tvätta av dem. Måste hinna med att röja lite och dammsuga också, imorgon kommer 2 tjejer från min fd kör hit. Det är katthår överallt, speciellt vid datorn. Jag klippte katternas klor i natt, och hjälp vad det yrde! Jag är livrädd att bryta benen av dem när jag gör det, för de är som ålar i famnen och biter mig och rivs. Nu är det klor och hår precis överallt. Min röda fleecemorgonrock såg väldigt lustig ut när detta krig var över. Det gick åt en hel del varv på en sån där klädvårdsrulle innan den såg ut som vanligt, d.v.s. fortfarande ganska hårig. Mina ögon är grusiga idag efter närkontakten med deras päls.

En promenad skall jag väl också kunna få in idag, annars blir det inget bra veckoresultat denna veckan. Jag har jobbat så mycket att jag inte har orkat på kvällarna. Nu blir det så här ett par veckor framöver, men det är något jag vet om händer varje år, så jag är mentalt förberedd. Jag har samlat ihop några kollegor och vi skall vara med i Korpens och Steg's stegtävling som börjar i slutet av april. Vi var några som var med när Expressen hade en liknande tävling förra året, och det var kul. Det var den tävlingen som fick mig att börja gå så mycket och som fick mig att anmäla mig till Xtravaganza. Jag har haft stegräknare på mig varenda dag sedan den tävlingen började förra april. I början en sådan man fick med när man anmälde sig till tävlingen, en sån där billig en som nollställer sig själv bara man böjer sig framåt... Sen köpte jag en bättre (en Omron II) och den är jag jättekär i. Jag kommer säkert inte att ha en chans mot kollegan G, som under 5 eller om det var 6 veckor gick över en halv miljon steg... Men lite högre upp i den interna placeringen borde jag väl komma i år (hamnade sexa av åtta förra året).

4 kommentarer:

  1. Härligt med sovmorgon :) Det verkar som att du har kommit på en bra lösning med maten, bröd fungerar inte för mig. Men jag kan ta ett finn crisp då och då.

    Känner verkligen igen det dära med kloklippningen på katterna, min hund var sådan i somras. Det var i princip omöjligt att klippa klorna på hunden, men nu fungerar det alldeles utmärkt. Vände under en natt ungefär :)

    Hoppas du får en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, hej. Jag förstår att du undrat men nu har jag köpt mig en stegräknare, en Pedometer Plus :) Som ska sitta i byxlinningen..den får duga till mig :)
    Ha en härlig helg. kram Åsa i soliga Norrköping

    SvaraRadera
  3. Hej söta du. Härligt att din grönsaksröra är poppis :)
    Vill tipsa dig om att det finns god laktosfri keso så du behöver inte oroa dig för att bli dålig :)

    Nu ska ja ut i trädgården igen
    kram

    SvaraRadera
  4. Malin: Att klippa klorna på dessa katter är verkligen en kamp! Min förr-förra katt satt helt lugnt i knät när jag klippte både fram- och bakklor... Att det kan vara så olika! Kram

    Åsa: Lycka till med din stegräknare! Kram

    Soulsister: Om bara inte keso varit så läskigt i konsistensen... Skall köpa någon smaksatt och se om det funkar, annars hoppar jag den. Kram

    SvaraRadera