lördag 25 juli 2009

Redan promenerat!

Gomorron! Vaknade strax efter 5 imorse och hoppade upp. Satt vid datorn en stund sen tog jag på mig mina tränings-capribyxor och t-shirt, tog en flaska vatten och gick ut. Styrde kosan mot kollegornas lägenhet (med lite omvägar innan) och vattnade blommor, matade fiskar och tog in posten. Hemma igen vid strax efter 8. Det blev en go promenad med solen i ansiktet på vägen dit och vinden mot mig på vägen hem. Älskar att gå i motvind när jag är varm! Jag gick i alla fall 11.194 steg på 95 minuter, det blir 118 steg/minut.

Just nu sitter jag och skär ner 2 kg morötter till tunna stavar. Dessa skall sen in i frysen, perfekt när jag skall göra min röra. Den skall jag göra när jag är klar med morötterna. Jag tog med det (nästan) sista jag hade till Katarina i förrgår och igår blev det inte av att jag gjorde någon ny. Hittade en ensam påse i frysen till lunch och hoppade över varma grönsaker till middagen.

Igår blev det inte så mycket gjort... nu måste det bli slut på slöandet!! Jag tog en tur till Allum i Partille på eftermiddagen, men tänkte inte på att det var lönefredag... Hjälp vad mycket folk det var där!! På vägen hem så var jag tvungen att åka genom stan, och där var ännu fler folk. Dels alla turister och dels de som då var på väg hem från jobbet. Jag är så otroligt glad för att jag slipper vara inne i stan varje dag!

Hittade inget spännande på Allum, köpte bara stift till min blyertspenna. De 2 korsordstidningarna jag prenumererar på kom i lådan igår, så det var jag bra att jag handlat mer stift :) Löste lite korsord på kvällen och kollade på TV.

Det här med morgonpromenader är ju så bra. Man kommer igång tidigt. Igår satt jag t.ex. vid datorn/TV:n ända tills efter 12 innan jag fick på mig kläderna. Nu är klockan 10, jag har promenerat 1,5 h, duschat, ätit frukost, suttit vid datorn, satt igång en maskin tvätt och skurit morötter. Känns mycket mer produktivt!! Om nu solen bara kunde titta fram lite idag så jag kan vara ute lite!

Halvtid på semestern är det denna helgen, och inte mycket bra väder har jag haft. Inte en endaste dag när jag ens har funderat på att åka och bada. Det är dags för bra väder nu!! Så elaka kan väl inte vädergudarna vara? Förhoppningsvis kommer min elcykel i veckan, då struntar jag i vilket väder det är, jag skall ut och köra med den! Skall bli spännande att se hur långt jag orkar cykla. Jag måste ju trampa för att få hjälp av elmotorn, så det är ju inte som att sitta på moppen. Lite sorgligt blir det att lämna ifrån mig moppen, men denna, som jag har haft i 1,5 år, har varit ett riktigt måndagsexemplar. Reservtanken funkar inte och varje gång jag tankar så läcker det bensin från en ventil, vilket innebär att jag inte kan tanka full tank. Lite svårt när jag inte har någon reserv... Ingen tripp- eller hastighetsmätare, så jag kan inte med den säga när det är dags att tanka heller. Den förra, som jag hade i 7 år (samma märke) var mycket bättre. Jag har haft moppe sen 1997, så det blir lite tomt.

Nej, nu måste jag återgå till mina morötter. Någon mer promenad idag skall det också bli, jag skall verkligen anstränga mig för att sluta slöa. Hade det inte varit lördag idag så hade jag stuckit och simmat, men de har stängt på helgerna på sommaren.

Ha en skön dag!!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om att det är härligt när man får promenaden avklarad på morgonen, inte bara känns det produktivt utan man slipper också "passa in" den under dagen. Jag brukar få svårt att lägga in den mellan måltider och annat som ska göras och då blir det lätt att hela dagen går. Jag har det dock också jobbigt ibland att få in promenad på morgonen då jag inte av naturen är en morgonmänniska..

    Min morgon har varit helt annorlunda än din dock, mer kan du läsa hos mig :)

    SvaraRadera