fredag 24 juli 2009

Hemma igen

Gomorron!! Gårdagen var låååång men mycket trevlig. Den började 4.30 när klockan ringde. 5.45 gick jag hemifrån för att ta bussen här utanför till Centralstationen. Väl där hade jag nästan en timmes väntetid, men jag vågade inte ta nästa buss, tänk om den blev sen!! Köpte frukost på Subway och ställde mig för att vänta på Malmöbussen. Bussen blev full, tack och lov fick jag en vänsterplats vid ett fönster. Jag behöver ha det så jag kan lägga någonting i knät (jackan) så jag kan vila min vänstra arm på den. Resan gick bra, den var lång, men jag lyckades sova en liten stund. 10.55 var jag framme i Malmö där jag möttes av Katarina.

På vägen hem till henne beskådades Turning Torso, som jag aldrig sett på nära håll tidigare. Likt alla andra turister stannade vi så att jag kunde få fotografera.

Jag hade ju sagt att jag skulle bada, och det gjorde jag också!! 21°C i poolen var alldeles lagom, Katarina vägrade dock bada eftersom det var mindre än 25°C...

Katarina

Sedan slappade jag några minuter i solen.

Hunden Alice var en lustig typ. Istället för att komma till folk med "benet" så att man kan kasta det, så springer hon iväg med det när man närmar sig. Man får helt enkelt jaga henne för att komma åt benet!!

Sonen och maken var ute på äventyr så Katarina och jag åt lunch själva. Pesto- och mozarellafyllda kycklingfiléer, Katarinas goda cole slaw och min röra. Mumma!!

Sen gick vi ut på en promenad med Alice, och hon fick ett spel när vi kom till dammen och badade lite. Det såg jättekul ut när hon bet vattnet...

Katarina och jag åkte iväg till ett nytt köpcentrum som heter Entré och spanade lite i affärer. Katarina skulle hitta en svart bolero att ha till ett bröllop i Polen om några veckor, men vi hittade ingen. Väl hemma igen så var det dags för middag.

Maken Johan och sonen Alexander ser lite bistra ut, trots den goda tacon som serverades.

Jag och Katarina såg desto gladare ut :)

Sen var det dags att åka hem igen. Här är det sista kortet som togs på oss. 18.30 lämnade vi hennes hus och jag blev släppt på Svävareterminalen. Bussen skulle gå 19.10, men den var en halvtimme försenad. Vi var ett gäng som satt där och inte visste någonting, ingen som helst information kom om när/om bussen skulle komma.

Resan hem gick bra, jag fick platsen precis bakom chauffören. Det ena sätet upptogs av 2 av chaufförens väskor, så jag slapp sitta och knö med någon annan person. Jag lyckades sova lite på denna resan också, la helt enkelt min väska och jacka ovanpå hans och la mig åt vänster. Bussen kom fram till Centralen i Göteborg 22.45 och min buss skulle gå 22.47. Det hann jag givetvis inte, så det blev ytterligare en halvtimmes väntetid. Bussen gick inte ända hem, så jag fick gå 20 minuter och var äntligen hemma 00.10. Då skickade jag ett SMS till Katarina om att jag var hemma, sent, men hon hade bett mig skicka ett. Hoppas jag inte väckte dig!!

Tack för en underbart trevlig och rolig dag!! Det var så kul att träffa dig för första gången, vi har ju känt varandra sedan i höstas i sajberspäjs, men det är alltid roligare att ses öga mot öga.

Idag blir en slö dag, det känner jag. Kroppen fick mycket stryk av allt stillasittande igår, så jag är stel som en pinne. Trött är jag också. Somnade på soffan (givetvis) kl 01 i natt och vaknade kl 03. Förflyttade mig in till sänge och sov till 07.

Katterna klarade sig bra igår, de har aldrig varit ensamma så länge i sträck förut. Grannen var inne och petade på dem lite på kvällen, men de var ganska glada när jag kom hem :) När jag la mig i sängen mitt i natten låg de klistrade mot mig :) Kul att veta att man var saknad!!

Ha en skön dag i regnet!!

6 kommentarer:

  1. Regnigt här i Sthlm också, men det höll upp precis när jag gick till jobbet, så fick ingen ursäkt att ta bussen :)

    Låter som ni hade jätteroligt, vad kul att äntligen få träffas. Det var ju lite som du och jag när vi träffades!

    Nu räknar jag ner timmarna till min semester, sen ska jag också hem och slöa resten av dagen, för min del i soffan med ett glas rosé!

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Så kul! Tiden liksom bara rann iväg....nästa gång vi ses så tar ja med mig pågarna o kommer upp!
    Kan du inte skicka de andra korten till mig så skickar jag mina? Kul att ha :)
    Du väckte mig inte, väntade ju på att få veta att du var hemma safe.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Emma: Grått å tråkigt här...

    Ja, det var jättekul att träffas öga mot öga, när man känt varandra så länge via bloggarna. Precis som vid mötet med dig var det som man redan kände varandra. Nu har du inte många timmar kvar!! Härligt med semester. Jag har ju halvtid nu, så nu tycker jag att det braiga vädret kan komma!! Njut av vinet ikväll!!

    Katarina: Jag hoppas verkligen ni kommer upp några dagar... Vore jättekul! Jag mailar korten nästa gång jag sätter på den stora datorn, där de är urladdade. Kram

    SvaraRadera
  4. Fullspäckad men trevlig dag verkar det. Har inte varit i Skåne på 9 år (då jag kom hem med Simon)
    Slappardag idag kan jag tänka LOL

    SvaraRadera
  5. Verkligen en härlig dag som ni två verkar ha haft!

    Ps. Min hund gör precis likadant, han kommer och leker med benet eller leksaken precis bredvid men inte så nära så att man kan ta den :P

    SvaraRadera