onsdag 29 juli 2009

Skön morgonpromenad

Godmorgon! Äntligen har jag varit ute och promenerat, första gången sedan i lördags morse. Det var verkligen skönt! Jag har på denna promenaden gått fler steg än söndag-tisdag tillsammans... Det har blivit mest stillasittande de senaste dagarna av naturliga skäl. Igår var jag ute lite, men på moppen, resten av dagen kelade jag mest med Cornelia.

Nu när jag kom tillbaka satt hon innanför dörren och skrek. Känns inte bra att hon är ensam. Jag anmälde intresse för en katt på Göteborgs Katthjälp igår, hoppas de hör av sig idag! Det vore ju bäst att få en katt till så snart som möjligt, eftersom jag är ledig och kan iaktta hur de funkar tillsammans.

Satt och kollade igenom gamla bilder på katterna och konstaterade att jag hade rätt i att jag har haft dem i drygt 5 år. De kom till mig den 16 juni 2004. Hittade detta underbara klipp från juni 2005:

När jag går ut och går så lämnar jag ofta altandörren lite öppen (ifall vädret är bra). När jag kommer tillbaka brukar jag gå till utsidan altanen och ropa på katterna. Så här ser det ut (och låter) när jag står på utsidan staketet och ropar. Så som Cornelia gapar här, så skäller hon på mig nu. Det är hennes vanliga "samtalston" men den är mycket oftare förekommande nu efter Nellie försvann. Som ni kan se är Nellie mest intresserad av att sniffa Corny i rumpan :)

Med detta ljud och envist slickande/bitande blev jag också väckt inatt/imorse. Har ingen aning om vad klockan var, men efter en stund kunde jag somna om. Fick sen sova till 7.30, då jag direkt gick ut och gick. Var hos kollegorna och vattnade blommor/matade fiskar/tog in posten. Gott att ha ett mål med promenaden.

Idag skall jag försöka röja lite här, det är väldigt rörigt. Sen skall jag hålla tummarna för att de ringer från Göteborgs Katthjälp angående katten, och från moppeaffären och talar om att min elcykel kommit. Annars händer inte så mycket. Försöker vara hemma så mycket det går.

Tack för tips om optiker igår, skall kolla upp dem. Fick också ett reklamblad från en lokal optiker som verkar bra och billig. 1.200 kr för ett par progressiva glasögon. Är det någon som har sådana? Är det svårt att vänja sig vid dem?

Nu skall vi äta frukost. Ha en skön dag!

6 kommentarer:

  1. Den snutten kan man se många gånger!! Hoppas du får svar om katten snart!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med en morgonpromenad! Det har inte blivit så många promenader här de senaste dagarna och speciellt inte just nu när jag har ont i fötterna. Men det kommer här med..

    Håller tummarna att de ringer angående katten! Härligt klipp också! Kram

    SvaraRadera
  3. Elvis låter oxå så där väldigt ofta och har gjort senaste månaderna.... antagligen bara pratig då?
    Jag har känt o klämt på honom för att se om han har ont, men han reagerar inte utan spinner bara :-)

    Vad fina dom är.

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Härligt klipp o kul att du kommit igång me promenaderna.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Beklagar verkligen, usch jag vet bara hur det kändes när jag förlorade min senaste kanin och de är ju liksom inga sällskapsdjur på samma sätt som en katt så jag kan bara försöka föreställa mig hur du har mått. STOOOORA KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Mamma: Ja visst är den underbar? Ingen Sally, men jag hoppas på Smilla...

    Malin: Hoppas dina fötter ordnar upp sig. Ingen morronpromenad för mig idag heller, men en mitt-på-dagen-promenad skall jag försöka få in :) Kram

    Linda: jag vet inte vad som gäller för Elvis, Corny har alltid pratat på detta sättet. Hon var ju väldigt blyg och skygg när hon kom till mig, men ju mer hon har lärt känna mig, desto mer pratar hon. Har han inte ont någonstans så är det säkert inget farligt. Ring veterinären om du är orolig! Kram

    Soulsister: Hoppas ni har det skönt på Öland!! Kram

    Jenny: Tack så mycket! Det är lite tomt, men jag tror Cornelia lider mer än vad jag gör... Jag vet ju varför hon är borta! Kram

    SvaraRadera