tisdag 28 juli 2009

Bättre idag!

Godmorgon, eller godmiddag kanske man skall säga... Idag mår jag bättre, visst är det tomt, men vi klarar oss. Cornelia är kelig och ligger i mitt knä så fort jag sätter mig ner (nästan) och hon pratar mycket. Låter nästan som om hon skäller på mig :) men så brukar hon låta. Jag håller redan på och kollar runt lite efter hittekatter och på Blocket och så för att se om vi kan hitta någon vuxen honkatt som vill flytta in här. Vi får se vad som händer. Nellie och Cornelia har ju bott ihop sedan Nellie föddes för drygt 13 år sedan, så Cornelia är nog väldigt ensam nu.

I natt sov jag i min säng för första gången på 3 nätter, äntligen fick jag dit lakanen... Cornelia kom och la sig hos mig som vanligt, men gick ut i vardagsrummet innan jag hade somnat. Jag tror att hon blir störd över att jag har takfläkten igång. Just nu ligger hon och sover på hammockdynorna framför TV:n.

Orsaken till att jag skriver så sent idag är att jag lyckades övertala lillebror att de, när de åkte hemifrån Borås på väg till "plast-mormor" och våra föräldrar i Ellös på Orust, skulle stanna till och möta mig. Jag har ju tidigare lånat Bones säsong 1 av dem och ville gärna ha säsong 2. De var inte riktigt färdiga med den, så jag fick de första 4 DVD:erna, samt säsong 1 och 2 av CSI Las Vegas. Älskar de serierna, och nu när vädret är så dåligt och jag vill vara hemma med Corny så mycket som möjligt, så passar det utmärkt att se om dem. Brorsan ringde i alla fall vid 9.30 och sa att de skulle vara vid en mack vid avfarten från motorvägen en timme senare. Så jag klädde på mig och startade moppen och stack iväg. Dock var jag så tidig att jag hann in om Maxi Mölndalsvägen och handlade lite. Jag behövde bland annat en starkare glödlampa till lampan jag har vid soffan i vardagsrummet. När jag var yngre hade jag inga lampor starkare än 25 W, nu behöver jag 60 W för att överhuvudtaget kunna se... Hittade en energisparlampa som motsvarade 60 W så nu skall jag väl kunna se mina korsordstidningar!!

På tal om att kunna se... är det någon som kommer ihåg vilken optikkedja det är som gör reklam för "Köp 2 betala för 1" när det gäller glasögon? Och att ett av paren kunde vara progressiva? Det är bara att inse, jag är gammal!! Jag klarar mig nog inte utan progressiva glasögon nu. När jag sitter i soffan och löser korsord måste jag ha mina terminalglasögon för att kunna se vad det står i tidningen. Eftersom jag oftast har TV:n på samtidigt så blir det problem, för jag ser inte den. Då får jag titta över kanten på glasögonen (alltså inga glasögon alls) för att se. Jag kommer inte att kunna ha progressiva glasögon vid datorn på jobbet, för skärmen är för högt placerad och för långt bort. Så jag får hålla på och byta hela tiden. Jobbigt. Igår när jag skulle skriva på papprena hos veterinären så skrattade lillasyster åt mig... Disken var så hög att jag inte kunde hålla pappret tillräckligt långt bort för att kunna se, så hon fick peka på var jag skulle skriva och så fick jag skriva i blindo. När jag har mina vanliga glasögon på mig och skriver något för hand så ser jag inte vad jag skriver... Kanske bäst att erkänna sig besegrad och skaffa progressiva glasögon???

Igår fick jag inte i mig mycket mat (2 skivor rostbiff, 6 kycklingköttbullar, en påse pulver och en Viktväktarnas fryst färdiglagad rätt), men idag är aptiten tillbaka, på gott och ont :) Glömde givetvis väga mig i går morse, hade lite annat att tänka på. Tar det nästa måndag istället.

Tack än en gång för alla fina ord och stöd här och på Facebook. Hade jag inte haft dem så vet jag inte hur jag hade mått. Jag hade nog känt mig väldigt ensam i alla fall!! Nu skall det väl bli lite gladare toner i bloggen :)

Önskar er alla en skön dag, nu skall jag kolla på Bones!!

10 kommentarer:

  1. Specsavers tror jag... Jag har köpt mina där, 2 för 1 :-)

    Skönt att du mår lite bättre idag.

    kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du känner dig bättre idag! Kramar från hela familjen!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du mår lite bättre nu :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Lena, prova smarteyes.
    www.smarteyes.se
    Jag har köpt där, vanliga och solglasögon. Riktigt nöjd!

    SvaraRadera
  5. I Malmö har synoptik 2 betala för 1...vet inte om det gäller hela landet.
    Va skönt att det känns bättre idag
    kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att du känner dig bättre idag Lena!!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  7. Skönt att du klarar dig, förstår att det är hemskt ledsamt. Men hon har bättre nu än att vara så sjuk. Kram!

    SvaraRadera
  8. Skönt att du mår lite bättre idag. Kram

    SvaraRadera
  9. Hejsan
    Synoptik har 2 betala för en. Jag var där med lilleman i dag för att laga hans glasögon. Jag skall dit på onsdag för undersökning.
    Jag borde nog kolla "förståndet " oxå.
    I dag kallade jag marmorkross som man lägger ute i trädgården som dekoration för tomatkross. :-)
    Mamma Mia

    SvaraRadera
  10. Linda: Tack, skall kolla upp dem!! Kram

    Ing-Marie: Tack och hälsa tillbaka! Er lägenhet mår bra också!! Kram

    J: Tack! Kram

    Emma: Skall kolla upp dem med! Tack för tipset!

    Soulsister: Tror de finns här också. Tack för tipset! Kram och njut av Öland!

    Anna: Tack och kramar till dig med!

    Sofia: Jo, det var bäst att det gick som det gick, men jag tycker så synd om Cornelia som är ensam... Kram

    Malin: Tack! Kram

    Mamma Mia: Haha!! Vad fel det kan bli ibland! Kram

    SvaraRadera