onsdag 22 juli 2009

Solen skiner!

Gomorron! Just nu skiner solen, så snart skall jag gå och sätta mig på altanen, det var ett par dagar sen sist. I natt har jag sovit på soffan, det var inte alls meningen... Somnade strax efter midnatt med TV och dator på. Vaknade 3 timmar senare och konstaterade att jag inte var färdigsoven. Orkade inte gå till min säng så jag sov lite till i soffan. Vaknade vid 8...

Jag har fått 2 awards av Katarina (Soulsister) som jag skall skicka vidare. Jag tycker sånt är så himla svårt. Jag följer ett 90-tal (!) bloggar, hur skall jag kunna välja? Jag väljer i alla fall:

Mamma
Emma
Anna
Ulrika
Lina
Kicki
Tess


Jag ser inte vad det står i den nedersta awarden, men det är säkert nått bra :)

Idag skall jag till frissan, för toppning, färgning och slingor. Det blir väl samma färger som förra året, d.v.s. ganska mörk hårfärg och sen guldslingor. Vi får se. Tar med kameran så att jag kan plåta lite.

Igår var jag iväg till kollegorna för vattning och matning av blommor och fiskar. Sen gick jag vidare till Netto och handlade lite mineralvatten, såna där små flaskor som är så bra att ha när man är ute och går. De hade björnbär och granatäpple så det blev en 6-pack av varje. Gick vidare till Mölndals centrum och Mölndals frukthall där jag bunkrade massa frukt & grönsaker. När jag handlat klart så var hela "dramaten" full och tung så jag tog bussen hem.

Här är Benson som kom på besök igår (se inlägg nedan) och denna bilden har mamma gjort ordning. Visst blev han söt?

7 kommentarer:

  1. Hej! Du kommer säkert bli jättefin i håret! Visst känner man sig härlig när man fräschat upp frisyren lite, jag älskar att gå till frissan!

    Jag tycker det ser ut som att det står "bloggpersonlighet" i blomman på den nedersta awarden! Tack för awarden förresten, får fixa det när jag kommer hem!

    Soulsister är fantastisk som kan göra så fina bilder och digitala konstverk!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Bloggpersonlighet står det i awarden :)

    Jag har också mörk botten o guldslingor, haha....vi kommer se ut som tvillingar...nästan i alla fall *asg* tills vi öppnar munnen och en pratar skånska o den andra nått obegripligt ;)

    kram

    Ps: vid den här tiden imorgon sitter du i min bil :) Ds

    SvaraRadera
  3. Åh tack fina du!!! *glad*

    Jag läser dig ofta, men skriver inte så mkt längre överlag. Men du finns i mina tankar, helt klart!

    Det är svårt att fokuserad ibland på allt man hade velat, velat läsa osv...har det ganska rörigt omkring mig, som du vet.
    Men släpp mig inte...tycker mkt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, tackar och bockar för awarden, hur gör man nu? Har aldrig fått någon innan...

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemycket för awarden Lena, det blev jag verkligen glad över:)..jag har aldrig fått någon tidigare, ska man göra ngt speciellt nu?:)

    Härligt och få håret fixat också, du måste lägga upp en bild sen:D.

    Tack än en gång!!!:)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ska komplettera med att det jag menade var de fina digitala bilderna, dvs de som soulsister gjort för awarden (jag antar att hon gjort dem - digital scrapbooking och så).

    Din mammas bild var också fin, även om jag tyckte orginalbilderna var mer "levande".

    SvaraRadera
  7. Emma: Jag går bara till frissan en gång om året för färg/slinger, annars klipper Marita mig. Så det är väldigt lyxigt :)

    Soulsister: Nja, tvillingar lär vi knappast se ut som, du är säkert 2 m längre än mig... Din son undrade ju om jag pratade svenska :) Göttebosska pratar jag, är det svenska? Skånska däremot tycker jag är svårt att förstå, vi får prata engelska om det kniper :) Kram

    Lina: Du finns i mina tankar du med, kämpigt som du har det. Ha riktigt kul med svägerskan Tess, synd att jag inte hinner träffa er också! Kram

    Kicki: Har skrivit instruktioner på din sida, hoppas du fattade. Kram

    Anna: Du har också fått instruktioner, glömde skriva det i blogginlägget... sorry. Jag har lagt upp massa bilder :) Kram

    Emma: Soulsister har inte gjort dem... inte vad jag vet i alla fall!

    SvaraRadera