onsdag 25 augusti 2010

Hemma

Gomorron. Stannar hemma idag också. Har fortfarande ont i halsen och huvudet. Jag känner mig själv så väl så jag vet att om jag inte är hemma ett par dagar när jag mår så här, så bryter "helvetet" ut och jag blir riktigt sjuk och hemma i 3 veckor. Det har hänt alldeles för många gånger. Vi har ju alla konstaterat att det är bäst att lyssna på sin kropp, så det gör jag. Fast jag måste erkänna att det samtidigt känns ganska mesigt att vara hemma och inte vara riktigt sjuk, men som sagt, jag känner mig själv. Been there, done that.

Gårdagen spenderades alltså sittandes/liggandes i soffan. Kollade på program jag hade på datorn, har egentligen inte gjort det tidigare (bortsett från filmer i Tyskland). Jag ligger jättegott i soffan när jag kollar på datorn, ofta med Cornelia på armen :) På tal om Cornelia, hon var helt störd igår kväll när vi lagt oss, av vinden. Grannen på balkongen snett ovanför oss hade en stor grill ute som förde en massa oväsen. Varje gång det brakade till så flög Cornelia upp och fram till fönstret. Jag var rädd för att fönstret skulle blåsa igen på henne (ett sånt fönster man öppnar utåt en liten bit tills en spärr tar emot, när det blåser så åker det lätt igen), hon stod med tassarna utanför själva fönsterkarmen och skulle blivit rejält klämd om det blåste igen. Jag proppade upp fönstret med en hoprullad handduk så att det skulle stanna i det öppna läget.

Idag måste jag säga GRATTIS till kära mor! Hon åkte till doktorn i Borås igår för vad hon trodde var en treårskontroll efter njurcanceroperationen (de tog hennes ena njure, det var den enda behandlingen som behövdes), men det visade sig vara femårskontrollen. Jag var också övertygad om att det var 3 år sen... Så nu är hon friskförklarad!! Grattis mamma!!!

Nu skall jag vila vidare. Ha en skön onsdag!

6 kommentarer:

  1. Oh va skönt för din mamma, Grattis Gun! Längtar tills jag får samma besked....

    Krya på dig vännen, är själv hemma med sonen idag som är genomförkyld. Finns på msn

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig snart!

    Ett tips till fönstret, om du har en "vanlig" fönsterkarm. Sätt en tändsticksask i spåret på fönsterkarmen och tryck fast den i vinkeln mot fönstret. Då blåser fönstret garanterat inte igen, och Cornelia kan stå med tassarna ut ändå.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig, det är som du skriver bättre att bli hemma så att du blir riktigt frisk snart istället.

    Vad härligt för din mamma, måste vara en rejäl lättnad!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hanson calling Hanson... come in Hanson!

    Lilla stackare..krya på dig!

    Angående Gun trodde även jag att det var tre år sedan... vi är tidsvilla allihop!Skönt att hon är frisk förklarad!

    Nu hoppas vi att även du blir det snabbt!


    Kati

    SvaraRadera
  5. Absolut smartast att lyssna på sin kropp och stanna hemma. Har exakt samma problem nu och vet också att det är lika bra att ta det lugnt och sen så blir det bättre snart :) Krya på dig! KRAM

    SvaraRadera
  6. Katarina: Konstigt att vi alla trodde det var 3 år... Förstår att du ser fram emot samma besked själv!! Håller tummarna! Hoppas Alex är bättre också. Kram

    Emma: Har inga tändsticksaskar hemma... men en diskhandduk funkade bra.

    Jenny: Frisk nu :) Vi är väldigt glada för mammas besked :) Kram

    Kati: Vi är lika tidsvilla allihop... tur att någon annan håller reda på tiden åt oss :)

    Jessica: Smart beslut du tog. Krya på dig du med! Kram

    SvaraRadera