tisdag 24 augusti 2010

Idag blir det storm

Gomorron! Hade tänkt simma idag, men hoppar över det av 2 orsaker. Den ena är att jag vaknade av att altanmöblerna åkte kana på altanen. Det blåser så in i h-e ute! Vägen till simhallen passerar flera fält på båda sidorna, och det är direkt livsfarligt att köra där när det blåser mycket. Sen känns det som om jag har en förkylning på G också, någon har byggt bo i min hals och huvudet spränger. Så ingen simning idag, det får bli en promenad i eftermiddag istället.

Igår var jag iväg på morronen och simmade i alla fall. Det var jätteskönt, om än lite stressigt. Jag hade med mig en kasse med frukost som jag skulle lämna på jobbet (yoghurt, äpplemos och kanel) men kom på mitt i simningen att jag hade glömt flingorna hemma. Så jag gick upp ett par minuter tidigare och körde förbi hemma och hämtade ett paket flingor. Ganska smart faktiskt, för då kunde jag hänga upp handdukarna och baddräkten så att de slapp ligga nerknödda i en påse ända till lunch. Jag hann i alla fall simma 700 m på 22 minuter! När jag simmade på mornarna före jag började med min viktminskningsresa så klarade jag 400 m på 25 min, så där har det skett en stor förändring.

17.40 igår kom jag på att jag kanske skulle ringa bort till Frölundabadet och kolla när våtvästen skulle börja för terminen Det visade sig att de startade igår kväll, kl 19. Jag gick inte, regnet hängde i luften och jag var inte "beredd". Går på onsdag istället. Ser väldigt mycket fram emot att börja våtvästen igen!

Usch jag hoppas verkligen inte att det blir något av den förkylningen som ligger och gror i mig... jag har verkligen inte tid med det. Har massor att göra på jobbet. I morgon skall jag ju också till sjukgymnasten för första gången, det skall bli jättespännande.

Idag säger jag lycka till till min brorsdotter Rebecca. Flyget går till Birmingham, England, där hon skall bo och jobba fram till nästa vår/sommar.

Önskar er alla en härlig tisdag, men håll i hatten!!

3 kommentarer:

  1. Ja, nu har hösten även nått Sthlm, fast det är ganska varmt i alla fall. När till och med jag vaknar av att det regnar, då vet man att det är rejält regn..

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. ..och hur gick det då med att simma på fastande mage? Funkade det bra?

    SvaraRadera
  3. AJ!AJ!AJ!

    Det säger jag med.... dock inte halsen men huvudet... hjälpars... migrän, protes- och fantomsmärtor.

    Krya på dig!

    SvaraRadera