lördag 28 augusti 2010

Tråkig vägning

Gomorron. Regnet öser ner ute och himlen är gråsvart. Jippe... Sitter i soffan och tar det lugnt, kollar på ett program på TV4 Fakta om 3 dårar som springer genom Sahara-öknen på 111 dagar. Det är skönt med helg och som de flesta helger har jag inga planer, precis som jag vill ha det. Men det känns lite annorlunda eftersom jag har varit hemma halva veckan. Jag blir så uttråkad när jag varit hemma någon dag.

Vägningen förra veckan var för bra för att vara sann, jag visste det. Idag var det inget minus, det var +0,1 kg istället :( Jag kommer igen nästa vecka!

Igår vilade jag hela dagen och när klockan var runt 17 så hade jag verkligen fått nog av det. Man kan bara kolla så mycket på TV eller lösa så mycket korsord på en dag utan att bli tokig! Så jag klädde på mig och gick ut och gick. Satte kursen mot sushistället för att äta middag. Det tar ungefär en halvtimme att gå dit, så det var en lagom promenad. Satt där och åt nudlar och kycklingspett och tog med mig halva portionen hem. På vägen hem la tyvärr höften av igen, haltade ganska rejält mot slutet. Sista biten så ville inte vänsterfoten vara med heller, så jag haltade på båda benen och såg ut som en giktbruten 90-åring. Jag trodde ju att sprutan hade gett mig lindring... Så nu får jag väl återgå till halvtimmespromenader igen. Är så trött på detta!

Nu MÅSTE jag betala mina räkningar. Har skjutit upp det länge nog. Det dumma med ICA-banken är att de måste ha en hel vardag mellan det att man lägger in betalningen tills de drar pengarna. Detta innebär att mina räkningar inte blir betalda förrän på tisdag oavsett om jag hade gjort det igår, idag eller i morgon... Jag är så bra på att skjuta upp såna här saker, blir riktigt trött på mig själv!

Ha en skön lördag!

5 kommentarer:

  1. de måste var fel på din våg .. man skall inte gå upp när man gjort en GPB..jag är inne i ett stiltje jag med .. går väldigt sakta kämpa på .. kram

    SvaraRadera
  2. Hej svägerskan!

    Din stackare... fy när kroppastollen strejkar.....

    Som du kanske läst på min blogg så är jag inte helt vän med min heller..

    Din mamma har lagt ut en bild på sin blogg inatt... den tyckte jag var en god beskrivning på hur jag känner mig.

    Ha en så trevlig helg du bara kan ha!

    Kati

    SvaraRadera
  3. 0,1 är inget att oroa sig för, du är ju/har varit sjuk. Då orkar kroppen inte jobba Lena.

    Hoppas du fått kurera dig ordentligt så du snart e fit for fight igen
    kram

    SvaraRadera
  4. Du kommer igen nästa vecka!

    SvaraRadera
  5. 0,1 är inget farligt. Det tag du igen :D kämpa på

    SvaraRadera