lördag 2 oktober 2010

4 månader sen idag

Gomorron! Idag är det 4 månader sedan jag rullades in på operationsbordet. Hjälp vad tiden går! Tyvärr kan jag inte säga hur jag mådde och vad jag tänkte under den färden eftersom jag redan sov... Både på operationsdagen och dagen innan när det skulle göras gastroskopi så somnade jag ju som en stock av den lugnande medicin jag fick. Jag är väldigt billig i drift när det gäller droger :) Jag kan i alla fall konstatera att jag fortfarande mår väldigt bra och inte ångrar operationen en sekund.

Lördag = vägning. Hade hoppats på -20 kg idag, men så bidde det inte. Andra veckan i rad med nästan ingen rörelse alls så det är väl inte så konstigt att det bara blev -0,4 kg. Jag längtar så efter att få simma igen, men jag avvaktar till våtvästen på måndag. Jag vaknar fortfarande varje morgon alldeles tjock i halsen och i näsan, så det är nog lika bra att vänta ett par dagar till. Idag skall jag i alla fall ut och promenera så det blir några steg på räknaren.

Igår hade vi mysig lunch med f.d. kollegan H och så var det M och A och jag. Jag hade glömt ta med mig en burk hemifrån så jag lånade en från jobbet, så jag kunde ta med mig halva salladen hem igen. Egen dressing hade jag också med mig. Jag beställde en räksallad utan ägg och utan dressing, och en dricka som de inte skulle öppna. Började då med att lägga ner halva salladen i burken och åt sen upp resten. Smart med egen låda.

Efter jobbet åkte jag med kollegan M upp till köpcentret 421 där hon följde med in på KappAhl och var smakråd för väskan jag ville köpa. Den fick godkänt. Jag köpte den och gick sedan tillbaka till jobbet eftersom jag glömt ta med salladen och dressingen. När jag kom hem så upptäckte jag att jag fortfarande hade jobbtelefonen i kängurufickan på "hoodien" jag hade på mig... Hade tagit med mig den ut på lunchen också :) Stängde av den och skall gå och lämna tillbaka den idag när jag är ute och promenerar. Såg på mobilen att M hade ringt, så jag ringde upp. Fick mig ett gott skratt för det visade sig att även hon hade med jobbtelefonen hem! Hon hade ringt mig när jag var på väg hem för att kolla var jag var, ifall jag hade varit kvar på 421 kunde jag ju ta med hennes telefon till jobbet. Men jag hörde inte när hon ringde så hon fick också stänga av den och hoppas att det finns något batteri kvar när hon kommer till jobbet på tisdag (mammaledig måndagar). Vi måste verkligen älska våra jobb....

På tal om handväska så fick jag igår en utmaning av Katarina. Vad har du i din handväska?


Här är förresten väskan jag köpte. I den har jag:
  • Plånbok
  • Liten necessär med laktastabletter, huvudvärkstabletter, järntabletter (ifall jag äter ute en lunch, det är då de skall tas), en Swebar och en hårsnodd
  • Tuggummi
  • En penna
  • Fingervantar
  • Mobilen

Skickar vidare utmaningen till:
Katherina
Emma
Jenny
Jennie
Inger

Vad konstigt det blev när man använt punktlistan ovan, alla radslut blev dubbla... Har trixat lite hoppas det blir bra... Nu är det dags för frukost för mig och katten, hon har tjatat en stund men har nu gett upp och gått och lagt sig... Hoppas ni får en skön lördag!

8 kommentarer:

  1. Tänk va tiden går, känns som förra veckan jag var hos dig i somras ju...jaja. Huvudsaken är att du mår bra. Och -0,4kg är kanon med tanke på att du faktiskt varit sjuk i 2 veckor Lena!

    Många kramar från en som fortfarande inte pratar :(

    SvaraRadera
  2. 19,7 kg är ju så nära man kan komma tycker jag i alla fall:-)
    Upp till ett halvt kg i veckan är mycket väl godkänt i mina öron.
    Det är skönt att promenera på morgonen. Jag gick ut kvart över åtta och var ute i 50 minuter. Lyssnar på Mix megapol och lite körmusik i lurarna. Hoppas att din förkylning snart ger med sig. Ta en kort prommis och se hur mycket du orkar. Fu kan ju alltid ta "sista halvtimmen" senare på eftermiddagen om du orkar.
    Kramis Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan hoppsan!

    Här är svägerskan...antar din utmaning...blir väl dagens blogginlägg.

    Du är så duktig Lena...gläds!!

    Angående ...Ester Williams får du kanske se mig som henne den dagen som jag ev. lyckas...för just nu är jag mycket ledsen över mig själv.

    Ha en härlig lördag!

    Kati

    SvaraRadera
  4. Grattis även om du bara är nära nära!
    Hehe... märks att väskan är alldeles ny. Annars hade den varit full av en massa annat krafs :-)

    SvaraRadera
  5. Älskar den här utmaningen! Så kul att se väskor och dess innehål!!!!

    SvaraRadera
  6. Det känns skönt att höra att du inte ångrar din operation alls.Att du känner att du gjorde helt rätt :)
    Jag är så orolig att jag ska ta fel beslut...
    Ha en jättetrevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Hej där!
    Jag tycker det du gått ner är jättebra. Allt som är minus är bra. Nu har jag inte långt kvar till min op och då tänkte jag passa på att fiska efter recept på din goda räksoppa och den där enkla kräftost-soppan? Kan vara bra att ha när jag kommer hem nästan vecka...känns konstigt att säga så. men snart så...
    Kramen i

    SvaraRadera
  8. Katarina: För 2 månader sedan hade jag semester, om 2 månader är det snart jul... Hm. Fy, vill inte ha vinter!! Kram

    Mamma Mia: kom inte ut på några morgonpromenader denna helgen, fick liksom inte tummen ur... Kram

    Kati: Usch, jag vet hur du känner. Inte roligt. Du vet att du kan ringa om du vill prata. Kram

    Mamma: Fråga mig vad jag har i den om en vecka så får du nog ett annat svar... stämmer att den är tom för att den är ny :)

    Sandra: Gör den du med, skrev det på din blogg. Alla utmaningar kan man ju bara anta. Skall skriva ditt namn nästa gång :) Kram

    Min egen hälsoresa: (Här hade det varit trevligt med ett namn...) Nej, ångrar mig inte en sekund. Men jag har haft tur och inte haft många "biverkningar". Vissa får det, andra får det inte. Kram

    Inger: Håller alla tummar och tår idag. Räksoppa? Det har jag ingen. Däremot har jag räkor i kräftsoppan :) Den har jag länkat till i tidigare inlägg (förra söndagen tror jag det var), annars finns receptet på Kavli's hemsida, under recept och varmrätter. Kram och lycka till idag!

    SvaraRadera