tisdag 5 oktober 2010

Skallebank

Gomorron. Närkontakten med skärbrädan i köket i söndags var inte bra. Har haft smällande huvudvärk sedan dess. Somnar med den och vaknar med den och ingen Alvedon hjälper. Igår däckade jag (i sängen) redan kl 21, helt slut. Pratade med pappa doktorn och han sa att det enda som hjälper är att ta det lugnt. Så det blev ingen våtväst igår, tror inte det är meningen att jag skall gå på den, allting jobbar ju emot det hela tiden :( Men nu sitter jag här med baddräkten på under kläderna och skall iväg och simma, trots huvudvärken. Måste ju testa...

Igår morse kom jag äntligen ihåg att jag hade köpt en provpåse med proteinpulver från Dahlblads, med vaniljsmak. Med tvivel la jag 2 msk i morgonyoghurten, och döm min förvåning när det smakade gott! Av konsistensen kände jag ingenting, det enda jag kände var en mild vaniljsmak. Är så glad att jag äntligen har hittat ett proteinpulver som funkar. Skall testa det som Katarina har skickat (skall skicka?, det har inte kommit än) också, men Dahlblads är lättare att få tag på än det hon har.

Grattis till Inger som blev opererad igår. Trodde det var inskrivning igår och operation idag, men jag hade fel. Allt verkar ha gått bra i alla fall :)

Nu skall jag packa ihop mina simsaker och snart bege mig iväg. Eller snart och snart, 6.15 måste jag sticka och klockan är 5.37 nu. Skall läsa lite bloggar och ge katten mat också :) Ha en skön tisdag och håll tummarna för att min förbenade huvudvärk ger med sig under dagen. Inte alls roligt det här.

6 kommentarer:

  1. Men ajajaj, låter inget vidare. Du måste slagit i rejält när du fortfarande har ont! Usch, hoppas det ger med sig under dagen. O så var det det där med att ta det lugnt så det har en chans att läka ut ;).
    Simma lugnt :)
    Kram Imsavimsa

    SvaraRadera
  2. Du fick kanske en lätt hjärnskakning, då hjälper inga Alvedon..

    Hoppas du känner dig bättre snart, och att det gick bra att simma!

    SvaraRadera
  3. Hej där !

    Vart köper man det där proteinpulvret? Finns det ngn hemsida? Har förstått att det är väldigt varierande hur de här olika proteinpulverna smakar.
    Jag har ju blivit rekomenderad apotekets Resource proteinpulver när jag skall sedan gå över på min purekost.Har du smakat det?
    // mallanbrallan :)

    SvaraRadera
  4. HEJ SVÄGERSKAN MIN...JAG KOM PRECIS HEM FRÅN JOBBET...HOPPAS DET KÄNNS BÄTTRE I HUVUDET. HA DET BRA...LOVE

    KATI

    SvaraRadera
  5. Imsavimsa: Nu har det blivit bättre, men jag skall akta mig för skärbrädor i fortsättningen :) Kram

    Emma: Kanske det... det gick i alla fall bra att simma.

    Malin: Dahlblads proteinpulver kan du bland annat köpa på toppformula.se eller mmsports.se Den senare har fraktfritt över 500 kr. Det går också att köpa på t.ex. Life, men då blir det dyrare. Nej, jag har inte provat Resource. Bara det äckliga jag köpte direkt efter op, det smakade vidrigt. Kommer inte ihåg vad det hette nu, men det var en spann i alla fall.

    Kati: Du måste jobba mindre!! Ta det lugnt innan du går in i väggen (igen)! KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack Lena för tipsen på hemsidor där jag kan få tag i proteinpulvret. :)

    SvaraRadera