onsdag 24 november 2010

Stel som en pinne...

Gomorron. Usch vad tidigt det är, känner mig inte alls färdigsoven... Till och med jag måste erkänna att jag gärna stängt av klockan och sovit lite till. Min kropp idag känns som om den har blivit överkörd av en ångvält. Stel som en pinne är jag och ont lite överallt. Tror minsann att det var en OK promenad jag tog igår :)

Stannade kvar lite på jobbet och sen gick jag över motorvägen och gjorde mina ärenden. Det blåste småspik och snöade, men jag hade vinden i ryggen så det var inte så farligt. Det var massa snö på marken, och is, så det var lite jobbigt att gå. Gick till Willy's och handlade lite grönsaker, till apoteket för Steristrips och sedan vidare till Jula. Där köpte jag en julstjärna, inte en sån man vattnar, Kati. Du vet väl att jag inte tål några blommor! En sån här:

Just nu kostar de bara 69 kr på Jula. Jag tycker den var jättesöt. Som ni kanske har förstått är jag ingen stor älskare av julen, men alla ljus älskar jag. Men denna kommer inte upp i fönstret förrän tidigast lördag eftermiddag/kväll, allt annat är fusk. Förresten glömde jag köpa lampa att ha i... :)

Givetvis hade jag glömt min "dramaten" hemma så jag fick släpa på sakerna. Det som vägde mest var de timers jag inhandlat. 3 st för 69 kr. 3 till mig och 3 till mamma som bor ute i obygden och aldrig kommer till några roliga affärer. När jag gick hem igen hade jag vinden rakt i näsan, och det blåste ju storm! Armarna stod rakt bakåt ibland för det blåste så och jag var fullkomligen slut när jag kom hem. Hjärnan kändes helt genomblåst och jag var trött i kroppen. Stegräknaren slutade på drygt 13.000 steg igår, varav ca 8.000 på denna promenaden och vandring i affärerna. Det var jag nöjd med. Idag får jag dock "betala priset" med ont lite här och där, men det försvinner förhoppningsvis.

Det blir tidigt till jobbet idag igen, skall alldeles strax gå och förbereda frukost och mellis och ge mig av. Ha en bra onsdag!

8 kommentarer:

  1. Hejsan
    Det var en bra promenad du fick i går. Här promeneras det ingenting just nu:-( Men jag är på min tredje Modifast dag. Lite åtstramning innan op behövdes kände jag. Hoppas du får en skön dag trots kylkan.
    Krammis från Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Jättesöt stjärna, jag har en i vitt o guld i mitt vardagsrumsfönster, men inte som hel lampa utan byter bara skärm liksom.

    kram

    SvaraRadera
  3. Söt stjärna :-)
    Det var ordentligt med steg du fick och du kan säker lägga på lite extra för blåsten för då går det ju åt ännu mer energi.
    Såna där steristirpes är super att ha hemma. Hade alltid såna när ungarna var små. Perfekt att dra ihop småsår med.

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, 13.000 steg borde du ju vara nöjd med. Förstår om du är lite ledbruten, med tanke på vädret igår så ta det lugnt idag.
    Hm, jag har suttit o funderat på en sak som skulle kunna vara kul. Får se vad du säger om det. Skickar dig ett medd på fb :).
    Kram

    SvaraRadera
  5. låter verkligen som du fick till det med promenaden igår :) härligt!!

    SvaraRadera
  6. Jaha, då är man korkad då..hmm.. jag såg en vacker julstjärna på stam..tnkte en sådan..eller rättare sagt tre sådana... nej fyra vill jag ha.

    Din julstjärna är också fin... har själv två.

    Kram älskade du!

    SvaraRadera
  7. Mamma Mia: Jobbigt att pulvra igen, men jag förstår dig. Kram

    Katarina: Man kan sätta en annan skärm på denna sen också, men det tror jag inte att jag skall göra. KRam

    Lena S: När det blåste som värst så stod armarna rakt baktå med mina kassar, det var verkligen kraftig vind!! Kram

    Imsavimsa: Fortfarande stel efter den promenaden, ganska skönt faktiskt, då känns det att den gjorde nytta :) Kram

    Stina: ? Fattar ingenting... :)

    JD: Ja, fast härligast var det att komma in :)

    Kati: Hade jag släpat en eller flera "riktiga" julstjärnor hem i den blåsten så hade de nog inte överlevt... Kram

    SvaraRadera