tisdag 16 november 2010

Vill inte...

Gomorron. Sitter här och är klädd för att åka och simma. Sparar ju någon minut på att ha på mig baddräkten under kläderna. Men jag vill inte. Har inte den "minstaste" lust att sticka ut. -1°C ute och jag hade hellre varit kvar inne. Nu har det dock latats lite för länge, simmade ju inte alls förra veckan på grund av ond axel. Var på våtvästen igår, så det känns som om jag kommit igång lite i alla fall. Men jag vill inte. Tänk vad skönt det hade varit om jag hade kunnat få börja 8 de dagarna jag simmade. Ingen stress. Hinna simma mer. Som det är nu hinner jag ju knappt ner i poolen innan det är dags att gå upp igen. Hade visserligen kunnat simma på eftermiddagen, men jag får nervösa sammanbrott när det är så mycket folk och liv i poolen att man nästan får ta nummerlapp...

Gårdagen var OK. Jobbade inte över någonting :) Direkt efter jobbet behövde jag dels gå till Maxi och handla yoghurt, dels till veterinären och handla specialmat till Cornelia. Hade missat att ta med min "dra-maten" till jobbet efter lunch, så jag funderade en stund på hur jag skulle bära hem allt. Har fortfarande ont i axeln så jag vill inte göra det värre. Löste det genom att jag gick till Maxi, handlade yoghurt och 2 kg morötter som bara kostade 5 kr/kg, och sen tog jag bussen en hel hållplats till veterinären... Handlade 2 lådor mat när jag ändå höll på och så tog jag bussen hem igen, på samma biljett, 4 hållplatser. Tungt var det, men inte särskilt långt att gå. Det hade ju varit smartare att han med "dra-maten" men nu hade jag inte det så bussen funkade ju bra den med.

Städerskan kom igår. Dock inte 12.15 som vi hade avtalat, utan 12.35... Skällde på henne lite, sen var det bättre. Hon skrev ner mina "krav" och verkade tycka vissa saker var självklara som andra inte alls gjort, t.ex. att torka köksluckor och dörrar varje gång. Jag ger dem ett par gånger innan jag bestämmer mig. Det är 2 tjejer som skall städa här, och de samt tjejen som var här igår (arbetsledaren) kommer på måndag nästa vecka när jag är hemma på lunch. Då har de med nyckelkvitteringspappret så jag kan ge dem en nyckel. Vi får se hur det funkar helt enkelt!

Dags att packa ihop och sticka. Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. du får tänka på hur skönt det är när du väl är i vattnet :D

    SvaraRadera
  2. Grattis. Du var nummer 1 som lämnade din adress. (Kati var nr.2.)Handmålad tomte kommer på posten innan jul. Ha det gott. Kram Lill

    SvaraRadera
  3. JD: Kom aldrig ner i vattnet...

    Kati: :) Kram

    Lill: TACK!! Spännande! Kram

    SvaraRadera