måndag 15 november 2010

Vilken latardag!

Gomorron. Glömde givetvis att ställa om mobilen, så den ringde 4.30. Men jag går till jobbet i normal tid idag trots att jag var uppe lite tidigare. Nu är i alla fall alarmet ändrat till i morgon. Ute regnar det, so what's new...?

Snacka om att gårdagen blev en riktig latardag, precis vad jag behövde. Erkänner lite skamset att jag inte klädde på mig alls, men tog en dusch vid 19-tiden då jag i alla fall bytte pyjamas... Löste en massa korsord och installerade skrivaren. Det var så otroligt lätt, bara sätta i sladden, vänta lite medans program installerades automatiskt via nätet, ange lösenordet till routern och så var det klart! Nu på morgonen fick jag en räkning från Tradera via mail, så smidigt att bara kunna skriva ut den och lägga den bland de andra räkningarna. Det har hänt att jag har missat betala Tradera-räkningen just på grund av att den kom via mail och då riskerar man ju att bli avstängd. Inte bra alls.

Cornelia tröttnade på mig när jag hela tiden lyfte bort henne från min korsordstidning eller skällde på henne för att hon satt framför skärmen. Här ovanpå den bärbara var det varmt och gott och där satt hon ett bra tag.

De absolut roligaste leksakerna är de vardagliga sakerna. Som en låda, den kan man ha mycket kul med. Fast hon satt mest i den och klagade, trodde det var så att hon inte kom ut, men så fort jag lyfte ur henne så hoppade hon i igen. Är det någon som vill ha en begagnad laserskrivare som borde fungera perfekt bara man köper en ny tonerpatron och rensar den på toner som läckt ut i den? Råkade spilla lite i... En ordentlig rengöring behövs också, då orsaken till att jag lyfte ur tonern var att det blev svart-fläckiga utskrifter. Fås gratis mot att ni hämtar den eller att jag skickar den till självkostnadspris. Det är en HP LaserJet 1020 (syns till vänster i bilden ovan).

På tal om att ge bort saker, så har jag också en scanner som skänkes bort. Det enda kruxet med den är att den inte fungerar på operativsystem senare än Windows XP. Alltså inte med Windows Vista eller Windows 7. Det är en Canon CanoScan N656U. Har kollat runt överallt och det finns inga drivrutiner till de 2 operativsystemen, så jag har köpt en ny. Samma sak gäller med den, hämtas eller skickas till självkostnadspris. Först till kvarn!

Idag blir det äntligen våtväst igen, höll ju upp förra veckan på grund av axeln. Och så måste jag gå till veterinären och köpa mat till Cornelia, skulle gjort det igår då vi tog den sista halvan av påsen med kletmat. Men jag var för lat och upptäckte att jag hade en burk med annan specialmat som går ner ibland, den får duga idag. Städerskan kommer på inspektion idag också, får se om hennes firma håller måttet. Det är ju ganska stora krav jag har, speciellt när det gäller Cornelia. Hon är fullkomligen livrädd för dammsugaren, så jag gillar inte när de sätter på och stänger av den hela tiden. Hon får ju en mindre infarkt varje gång. Fattar inte hur man som städerska kan sätta på och stänga av dammsugaren 20-30 gånger när man städar en liten lägenhet på drygt 60 m², om inte måste det vara väldigt energislukande. Sen får de inte heller stänga in henne som vissa gjort, en gång var det några nötter som glömde släppa ut henne ur rummet innan de gick. Jag har ju också ställt ut små pallar till henne (såna där IKEA barnpallar i plast) för hon kan inte hoppa upp på saker då hon har artros i bakbenen. De skall ställas tillbaka på rätt ställe innan de lämnar lägenheten. Nötterna ovan lämnade också lägenheten en gång med hennes kiss-låda med öppningen in mot väggen, sånt accepterar vi inte heller! Då är det bättre att göra sakerna själv. Funkar inte denna så fick jag tipset i helgen om Veteranpoolen, det verkar vara en bra idé.

Bävar redan inför besöket hos tandläkaren på onsdag... Jag har stoppat huvudet i sanden länge nog angående en av mina tänder, är helt övertygad om att det är hål i den. Jag saknar ju 2 tänder i överkäken, sexorna, de sprängdes mer eller mindre på grund av gammal amalgam, fast innan dess så lagades de och rotfylldes för sammanlagt över 30.000 kr... På ena sidan har jag alltså tomt där sexan satt, sen en sjua och så ingen visdomstand. På andra sidan, där jag nu har problem i sjuan, skulle det alltså bli 2 tomma platser och sen en visdomstand, för jag är övertygad om att den inte går att laga utan att den också sprängs. Vill inte gå till tandläkaren!

Grattis säger jag till Linda som blev utsedd till Årets Hjälte Mama 2010! Det var ju henne jag träffade på Rosa Bandet-galan.

Ny vecka med allt det innebär, får se hur det blir med arbetstiderna denna veckan... Ha en bra dag!

8 kommentarer:

  1. Ja, vädret är iaf beständigt *morr*. Skönt med en slappdag, det behövs ibland. O speciellt efter din vecka ;).
    Lilla missekissen, allt för att får vara med o få uppmärksamhet *hihi*. Håller tummarna för städerskan nu, att hon kommer först o främst o sedan att de är bra. Det är ju liksom inte deras hem utan ditt o gör de inte som du tänkt så är det ju helknas. Hur tänker man när man ställer kattlådan så att inte katten kan gå in???
    Lycka till med tandläkaren på onsdag. Jag är INTE avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra med städfirman, jag hade aldrig klarat av att ha andra människor som städar i mitt hem.

    kram

    SvaraRadera
  3. Låter som du haft en toppen-slappar-dag. Skönt med såna.
    Kissen ser lagom butter ut där hon sitter vid skärmen...men hon är söt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin katt, ser jättemysig ut!

    SvaraRadera
  5. Ha en bra vecka och lycka till hos tandis!

    Kati

    SvaraRadera
  6. Japp, här hålls också tummar för att städerskan gör rätt. Låter helt underbart att ha städhjälp. Om jag hade haft råd så hade jag också anlitat en sån OCH en kock...

    Kramen i

    SvaraRadera
  7. Japp, här hålls också tummar för att städerskan gör rätt. Låter helt underbart att ha städhjälp. Om jag hade haft råd så hade jag också anlitat en sån OCH en kock...

    Kramen i

    SvaraRadera
  8. Imsavimsa: Vi får se hur det funkar. Hon verkade i alla fall lyssna på mina "krav". Man skulle ha en webbkamera så man kan spana in hur de verkligen jobbar... Plågis i morron... blä! Kram

    Katarina: Det funkar bra tycker jag, om man hittar någon man är nöjd med. Städade själv hemma hos folk under mina yngre dagar, så jag har varit med om båda :) Kram

    Lena S: Hon är inte butter, hon vill ha uppmärksamhet! Fast det är kanske därför hon är sur... Kram

    Stina: Det är hon :)

    Kati: Tackar. Vill inte det heller... Kram

    Inger: Det är inte så farligt dyrt. Detta skulle kosta mig 375 kr varannan vecka. Eftersom jag får så ont när jag städar själv, och det tar hela helgen, så drar jag hellre in på något annat. Kram

    SvaraRadera