söndag 5 december 2010

Ännu mera snö...

Gomorron! Tidig söndagsmorgon, allt är tyst i grannskapet. Ute har det fallit massa snö. Det är nollgradigt och blött på fönstren. Fryser detta på så blir det ett h-e att gå ute... Kollar in hur vädret skall bli de närmaste dagarna och hajar till när vi kommer mot fredag och lördag:

Vad är det som händer? Mina altanmöbler kommer aldrig att bli inslagna denna vinter!

Gårdagen bestod egentligen bara av 2 saker; jobb och vila. Inget annat blev gjort, jag var inte ens utanför dörren. Jobbade 6 h och jag skall snart jobba lite till. Idag behöver jag nog gå ut, om inte annat för att handla lite, en promenad hade inte suttit fel heller. Vi får se hur det utvecklar sig.

Sitter och läser Aftonbladet och hittar denna artikeln: Fingrarna avslöjar allt om dig. Man skall mäta NOGA från basen av fingret till fingerspetsen, och det är pekfingret och ringfingret på höger hand som skall mätas. Givetvis måste jag genast mäta lite. Mitt ringfinger är 3 mm längre än mitt pekfinger.

Har du längre pekfinger har du:
Ökad risk att drabbas av bröstcancer, om du är kvinna.
Förmodligen större intresse för män än kvinnor, oberoende om du är man eller kvinna
Större benägenhet att drabbas av eksem, allergier och feber.
Större chans att behålla ett jobb och bli rik.
Större chans att bli gammal.

Har du däremot ett längre ringfinger har du:
Lättare att bli aggressiv.
Ökad risk att utveckla prostatacancer, om du är man.
Ökad risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.
Ökad risk att hamna i fängelse, bli mördad eller utveckla ett drogberoende.
Större chanser att lyckas i yrken som militär, ingenjör, filosof och schackspelare.
Förmodligen större intresse för kvinnor än män, oberoende om du är man eller kvinna.
Lättare att bli duktig på att spela ett musikinstrument.
Lättare att utöva fysisk aktivitet och bygga muskler

Jaha... Aggressiv... nä, skulle inte tro det. Hjärt- kärlsjukdomar lät ju inte så kul. Fängelse och mördad, bäst att passa sig. Ingenjör kan man väl säga att jag är, åtminstone gymnasieingenjör. Nope, skall det vara nått skall det vara en man!! :) Inga musikinstrument här inte och fysisk aktivitet – ha! Inte en nuffra stämmer! Däremot stämmer flera av sakerna i den andra listan. Så mycket för forskningen! Vad får ni för resultat?

Nu skall jag ta och jobba lite, så blir det lite dag kvar när jag är färdig.

5 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att inte täckt utemöblerna. Det har inte jag eller grannen här heller gjort. Hm, det är trämöbler så vi får väl se hur dom ser ut i vår...

    Nu var jag ju tvungen och ta fram tumstocken. Mitt pekfinger var lite längre. Bröstcancer lät ju inget vidare, män-ja tack, eksem mm stämmer, behålla ett jobb och bli rik- då gäller det bara att hitta ett jobb först då och gammal blir jag gärna bara jag slipper bli dement.("jobbar" ju med dementa nu...)

    Ha en bra söndag.
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Trevlig andra advent!

    Vila lite gumman...annars skickar jag illbaka boken.

    Puss!

    Kati

    SvaraRadera
  3. härligt med andra advent, men snön kan jag lätt vara utan!

    SvaraRadera
  4. usch jag orkar inte ens mäta....

    SvaraRadera
  5. Lena: Mina är ju av plast, så de klarar sig nog. Kram

    Kati: Oj, missade att det var andra advent... har inga adventsljus här! Hehe, skall vila en annan dag. Behåll du boken! Kram

    JD: Jag med!!

    Katarina: Jag blev alldeles för nyfiken för att låta bli... kram

    SvaraRadera