tisdag 7 december 2010

Bara slappa!

Gomorron! Önskar jag kunde säga att jag känner mig utvilad, men det gör jag inte. Somnade i tid men vaknade kl 3. Somnade väl om vid 4 och sov till 5.

Igår gick luften ur mig och jag var väldigt trött hela dagen. Stressad var jag också, kändes som om jag blev störd precis hela tiden och inte fick göra något färdigt. Hatar när det är så, då vill jag bara stänga dörren och dra ur telefonsladden och göra färdigt det jag påbörjat. Men det funkar ju inte... I alla fall bestämde jag mig för att bara slappa på kvällen. Jag hade egentligen tänkt göra några ärenden, men det var inget brådskande så det får bli en annan dag. Lämnade hur mycket jobb som helst ogjort, men bestämde mig som sagt för att INTE jobba över igår, även om jag hade behövt det.

Istället gick jag hem till min nystädade lägenhet och bara njöt. Surfade lite på datorn, löste lite korsord och kollade lite TV. En riktig slapparkväll alltså. Men jag avslutade den med lite Wii Fit, så att jag inte helt skulle hamna i fördärvet. Det är aldrig roligt att väga sig på Wii Fit:en, trots att jag har gått ner en massa så är det fortfarande "too high". Deprimerande. Det vänder väl när jag kommer till BMI 35 tror jag. Allt över BMI 35 är utanför deras skala och min lilla Mii (figuren som skall föreställa mig) blir kortare och bredare samtidigt som rösten säger "too high". Den borde uppmuntra mig för att jag går ner istället för att trycka ner mig i skorna!

Idag får jag ta mig en funderare hela dagen så jag har ett svar till er på dagens utmaning: En bild på något eller någon som har stor inverkan på dig. Tål att funderas på. Får se om jag kommer fram till något.

Ha en bra tisdag!

4 kommentarer:

  1. Hej. Såg i din profil att du testat Xtravaganza, men att det inte hade gått så bra. Jag håller på med det nu och är nyfiken - vad var det som gjorde att du gick upp igen? Var det något i konceptet eller var det något annat? Hoppas att det håller i sig nu i alla fall! Såg att vi har samma målvikt - 58 kg.

    SvaraRadera
  2. Bra med slappedagar, behöver vi alla.
    Hoppas dagen är bra och att vädret e bättre. Här kommer det mer snö :(

    KRAM

    SvaraRadera
  3. fy fasiken vad tidigt du går upp jämt, ahha!

    SvaraRadera
  4. Annelie: En annan tjej, Camilla, ställde samma fråga häromdagen. jag svarade henne på henens blogg http://matiigt.blogg.se/2010/november/sahar-ar-det.html
    Läs där, orkar inte skriva igen :) Lycka till!!

    Katarina: Skulle behöva en HEL slappedag, men det har jag inte tid med :) Kram

    JD: Ja, är en morronmänniska :)

    SvaraRadera