måndag 6 december 2010

Utmaningen, dag 06

Din favoritidol och varför.

Här har jag faktiskt inget svar. Jag hade aldrig några idolplanscher i mitt flickrum, och kan väl säga att jag aldrig har haft någon idol... När det gäller musik så gillar jag mest 70-tals musik. Tycker väldigt mycket om Paul McCartney, Elton John, ELO, Alan Parsons, Supertramp och Dire Straits, ni som är yngre har säkert inte hört talas om flera av dem... Jag har faktiskt sovit ute en natt i kö för att få biljetter till just Paul McCartney, och den konserten var något speciellt. Det var i San Francisco 1990 och publiken bestod till stor del av 40-talister. Många av dem satt och rökte annat än cigaretter och en söt doft av hasch spred sig över arenan :) I London, när vi seglade dit 1992, chansade vi och åkte till Wembley och fick tag på biljetter till Elton John & Eric Clapton. Det var också speciellt. Sen har jag nog inte varit på så många mer konserter.

Tyvärr kan jag alltså inte ge något rakt svar...

5 kommentarer:

  1. Hej du, hej du... jag började min bloggutmaning med liknande ord som du... utan att jag visste..

    Ha det gott Lena min söta svägerska!

    Kati

    SvaraRadera
  2. Musik har en mycket stor del i mitt liv, älskar musik och jag kan int eheller plocka ut någon speciell, alltså om man bara fick välja en enda. Dock så har man ju vissa favoriter o så. D. Straits har jag lyssnat mycket på förr. :) Härlig och välgjord musik! Kram M

    SvaraRadera
  3. Aha, mitt rum var tapetserat med - håll i dig - Mötley Crue, Kizz & Bon Jovi. Hårdrockare som jag var och fortfarande är till viss del. Numer lyssnar jag till nästan alla sorts musik. Har alltid mudik på i bakgrunden i mitt rum. Jämt. Älskar musik.

    Kramen i

    SvaraRadera
  4. Kati: Lustigt! Kram

    Malin: Lyssnar nästan aldrig på musik... Kram

    Inger: Hårdrock? Har jag aldrig gillat... Kram

    SvaraRadera
  5. Behöver det vara en musikidol? Det finns väl andra som kan vara idoler, Gandhi, Nelson Mandela eller som i mitt fall Kofi Annan!

    Gäller det musik så håller jag med till 110% i Scrapmosters inlägg.. Bon Jovi.. mmm...

    SvaraRadera