tisdag 28 december 2010

En ny bekantskap

Gomorron. Vaknade med sprängande huvudvärk, så där så att man knappt ser något för det blixtrar så. Mysigt...not! Skall ta Alvedon sen, men jag vill vänta tills jag äter frukost, brukar få "drag" i magen om jag tar den på fastande mage. Lika jäkla kallt idag, nu har man ju blivit så van så -5°C känns som rena vårvärmen... Usch vad jag inte tycker om snö och kyla! Måste komma ihåg att gå ut till cykelrummet och kolla om min moppe står kvar, saknar den, det var länge sedan jag var ute och körde.

Gårdagen på jobbet var lugn. Jag trodde ju att vi nästan skulle vara full styrka, men där misstog jag mig. Tror bara vi var 7 personer, det var många som tagit ledigt igår men som kommer idag. På dagen ringde jag mitt dagliga samtal till pappa och det visade sig att han var utskriven och satt i bilen på väg hem till Ellös! Jag tror han har mycket bättre chans att återhämta sig snabbt hemma, bara det att sova i sin egen säng brukar ju göra under för hur man mår.

På dagen fick jag också en vänförfrågan på Facebook från en för mig tidigare okänd person, Angela. Hon skall göra en GBP i Lund den 11 januari och hade massa frågor. Efter lite mailande så frågade hon om hon fick ringa mig på kvällen och det fick hon. Hjälp vad vi kunde snacka! 2 h och 1 min stod det att vi hade pratat när vi la på! Det är lustigt, ibland träffar man på folk som det känns som man har känt länge, och detta var en sådan bekantskap. Det blir nog inte sista gången vi pratar i telefon :) Hon bor i det jag kallar Paradiset, på en ö mitt i Bohuslän. Jag skulle också vilja bo på en ö, för det har väl inte undgått någon att jag älskar havet i alla dess former?

Efter jobbet igår tog jag bussen till Sisjön och hämtade 2 paket; ett med min nya externa hårddisk och ett med 2 lådor Swebar's och en massa Omega 3. Passade på att handla lite på Willy's och sen släpade jag allt till bussen. Som tur är har jag hittat en industribuss som stannar nästan utanför dörren hemma, fattar inte hur jag har kunnat bo här i 7 år utan att veta om den...

Jaha, nu slocknade skärmen, det betyder enligt mina inställningar att jag kör på batteridrift. Fröken Cornelia brukar ta en promenad inne bland mina sladdar och då åker strömkabeln väldigt lätt ur. Skärmen slocknar efter 1 min inaktivitet om jag kör på batteri. Strömsladden jag har här inne i arbetsrummet är en sån där universalsak, och den sitter inte alls bra i datorn. Ramlar lätt ur. Eftersom jag sitter här inne oftare än ute i soffan skall jag en vacker dag byta plats på strömsladdarna så att jag har originalet här och kopian i vardagsrummet, måste bara få tummen ur...

Nu måste jag gå och äta frukost så jag kan ta en Alvedon eller två, det var fanken vad ont i huvudet jag har! Önskar er alla en bra dag!

8 kommentarer:

  1. Hoppas skallebanken försvinner efter lite piller och mat i magen. Va kul med nya bekantskaper och lycka till med hennes op!

    kram från en som gör ett försök att åka till Ronneby idag

    SvaraRadera
  2. Nu tror jag att jag fått till länken till din blogg.:)
    Ha en underbar dag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu då? Tänk att det blir så galet när man tror man gjort rätt, hahaha

    SvaraRadera
  4. Hej och god förmiddag!

    Ha en bra dag på jobbet..... hoppas huvudvärken släpper... idag eventuellt premiär going på mitt nya löpband.

    Skall liksom testköra hur allt skall stå.

    Provade igår lite som hastigast... det blir nog bra det här... hoppas och tror jag.

    Kati

    SvaraRadera
  5. Mycket konstigt !!!!!!!!
    Nu kopierade jag ändå det du skrivit för att få det helt rätt...
    Det har nog gått troll i detta :)

    SvaraRadera
  6. Det är ju så jag har gjort varje gång ju... När jag går in på min sida och öppnar din blogg så får jag fram din blogg som det skall vara.....

    SvaraRadera
  7. Alltid roligt med nya bekantskaper som känns rätt & naturliga.

    Hoppas verkligen din h.värk försvinner under dagen, inte roligt att ha!

    KRamen i

    SvaraRadera
  8. Katarina: Nope, försvann inte... Skönt att resan till och från Ronneby gick bra! KRam

    Angela: Nej, du har inte lyckats än... Det får väl stå så då :)

    Kati: Hur gick det med maskinen? Jag har mer eller mindre bestämt mig för att INTE köpa en. Det är för mycket pengar, jag har för lite plats och jag tror inte jag skulle använda den så mycket som jag vill. Men jag har inte bestämt mig till 100 än... Kram

    Inger: Huvudvärken är kvar. Gillar den inte alls... Kram

    SvaraRadera