lördag 4 december 2010

En väldigt rolig kväll!

Gomorron! Idag är jag trött... Kom inte i säng förrän strax efter 1, trots att jag var hemma 23.30. Sen vaknade jag kl 4 och då låg jag på båda händerna så illa att de hade störtsomnat. Det gjorde fruktansvärt ont och vad som var värre var att jag var så himla kissnödig, det var svårt att dra ner pyjamasbyxorna med 2 händer som inte ville... Somnade om och sov till 7. Jag hade i alla fall en väldig tur igår då jag fick åka bil med en kollega hela vägen hem. Det var svinkallt ute och det hade inte varit roligt att ta bussen, som inbegrep 2 byten och en massa väntetid på mörka ställen.

Direkt efter jobbet igår gick jag hem och bytte om. Försökte fixa till håret lite men det var inte på humör. Kollegorna G och I-M hämtade upp mig med taxin de beställt. När vi kom fram så stod vi alla ute en stund innan vi gick in i värmen. Det var bara 2 kollegor som saknades, så vi var nog 20 personer. Välkomstglögg serverades, som jag hoppade över. Efter en liten stund var det dags för mat, kön var lång men sällskapet trevligt. Träffade på sammanlagt 4 personer jag känner (förutom kollegorna då!). Här är min tallrik första gången jag hämtade mat.

Jag gillar ju inte sill, så jag gick rakt på det kallskurna. Lax i flera former, pepparmakrill, rostbiff, serranoskinka, rökt renstek (tror jag det var), gurka, hemlagat knäckebröd med saltat smör och en korvbit. Andra gången tog jag en liten bit lax till och 2 gudomligt goda köttbullar. Vi åt under en sån lång tid att det inte alls var några problem att få i sig maten.

Som vanligt lät jag min kamera gå runt och jag måste säga att det inte var några prisvinnande fotografier jag hittade på minneskortet... men denna bilden på mig blev faktiskt ganska OK tycker jag.

Hm. Denna bilden är ju inte riktigt sann. En droppe eller så var det kvar i flaskan. Jag har dock en kollega som hävdar att jag inte får ta några kort förrän jag druckit sprit, så nu är det ju bevisat att jag dricker, eller? :)

När det var dags för dessertbordet så tog jag lite fruktsallad, men jag blev väldigt läskad av denna skålen:

Det enda godis som jag överhuvudtaget är sugen på är skumtomtar... men jag vet att om jag tar en, och tål den, så slutar det inte med en, så jag inbillar mig att jag inte tål massa socker och låter bli. Smart va? Har ju fortfarande inte ätit godis, kakor, bullar eller vanlig glass sedan i april. Något jag är lite stolt över, måste jag säga. Igår tog jag 3 pepparkakor dock, det tål jag i alla fall.

Jag brukar inte publicera bilder på mina kollegor, men nu har jag fått tillåtelse (om än motvilligt från A, men dock tillåtelse). Det är nämligen så att i maj 2002 var vi också ute med jobbet och då togs denna bilden:

Den har jag och Malin (fick lov att skriva hennes namn!) haft väldigt kul åt, för A:s min är obetalbar. Det ser ut som om han är i himmelriket. När vi så igår plötsligt fann oss sitta precis så, så måste ju en ny bild tas.

Visst har vi blivit både äldre och snyggare på 8,5 år? :)

Sen började showen. Vi skrattade väldigt mycket och den var mycket bra. Lasse Kronér, Sara Löfgren och Stefan Odelberg. Tyvärr satt vi lite långt bort för fotografering, men några kort blev det.



Efter showen stack vi nästan direkt. Vi höll på att inte komma iväg för en av kollegorna, som också skulle åka i bilen, hittade inte sin jacka. Inte så att han "supit bort den" utan personalen i garderoben hade inte hängt in den i nummerordning. De fick gå igenom ALLA jackor, och till slut utbyttes telefonnummer och H var beredd på att gå hem utan jacka. Precis när vi kommit utanför dörren kommer en i personalen springandes med hans jacka. Snacka om tur!!

Idag skall jag jobba (surprise) och i morgon också. Var smart och lämnade datorn på jobbet på igår, så nu slipper jag gå dit och sätta på den. Men jag måste nog ändå ta en promenad dit för vår ägare skulle skicka ett fax till mig och jag har ju ingen fax hemma...

Hur gick det med vikten då? Igår morse var det -0,5 kg sen förra veckan, idag var det -0,4. Inte så jäkla illa efter ett julbord tycker jag! Men vi kör på -0,5 tycker jag!

Ha en bra dag! Återkommer ikväll med dag 04 på utmaningen "en dålig vana du har"... Hm. Hur skall jag välja? Oj, nu sms:ade grannen precis (hon jag bytte lägenhet med för 3 år sen). Hon skulle precis grädda en Jansson när ugnsluckan gick sönder, så nu skall hon grädda den hos mig istället. Tur man har grannar!

5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken härlig kväll du haft... mumsig mat... jasså, avstår glögg men dricker snaps...hehe...

    Vilket jättefint kort på dig.. den laddar jag ned till min dator... kan vara bra att ha.

    Kortet och jämförelsen då och nu med dina arbetskompisar var en kul grej... jag tycker du var fin då men absolut lika fin nu.. inte åldrats något nämnvärt.

    Grattis till viktnedgången..

    Ha en bra lördag!

    Kati

    SvaraRadera
  2. ser ut som du haft en väldigt trevlig kväll :) och en del god mat fick du i dig också, härligt det!

    grattis till förlusten på vågen :)

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en trevlig kväll o vilket bra kort på dig (det första alltså).
    Grattis till ditt minus

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kati: Hm. Vad skall du med det kortet till? Och jag antar att du avser kort nr 1... inte nr 2?! Jag tycker vi har åldrats alla 3, men att vi ser bättre ut nu :) Kram

    JD: Ja, det var mycket trevligt och maten var väldigt god. Skönt att äta utan att bli proppmätt! Tack för grattiset :)

    Katarina: Tack så mycket! Kram

    SvaraRadera
  5. Jätte fint kort på dig från julbordet. Kul att se hur du ser ut i nuläget :) Ser ut att ha varit en mkt trevlig afton. Även jag var ju på julbord o ja ska blogga om detta imorgon tänkte jag. Hade jätte trevligt även jag. :) Klart vi säger 0.5 :)
    KRAM M

    SvaraRadera