söndag 26 december 2010

Mjukstart på annandagen

Gomorron. Vaknade kl 5, men har sen vilat/sovit i soffan fram till mamma ringde kl 9. Nu har jag ätit frukost och sitter här i soffan  med datorn i knät. Lite svårt att skriva är det också eftersom Cornelia envisas med att ligga på min arm/mitt bröst mellan mig och datorn...

Gårdagen innebar som sagt besök hos pappa. Innan dess var jag bara borta på MediaMarkt, men vände i dörren. Kravallstaketen stod utanför, och inne i butiken var det fullknökat med folk. Säkert 20 pers i varje kassakö. Ingen idé att gå in ens. Den bärbara datorn som jag släpade på var tung, så jag gick ut till busshållplatsen istället. Jag kom först till pappa, Marita kom inte för en halvtimme senare. Talböckerna tankades över, han fick lite hjälp med ett korsord och sen snackade vi lite. Så mycket mer än så blev det inte då han var trött. Marita körde mig hem och det var skönt, för det var svinkallt ute. (Just nu visar för övrigt termometern på -18,6°C. Brr!!)

Bara slöande och latande resten av dagen. Jag mådde lite kasst, fick be sköterskorna på pappas avdelning om en huvudvärkstablett. Nästan lite bakfyllekänsla över det hela; smällande huvudvärk, frossa och väldigt trött. Hamnade i soffan vid 17-tiden och där stannade jag kvar hela kvällen. Kollade på massor som jag spelat in på boxen och rensade upp den hårddisken lite :)

Idag blir det inget avancerat heller. Behöver handla lite på Maxi och eventuellt kommer bror och svägerska från Borås och tittar förbi en stund. De skall besöka pappa och samtidigt passa på att åka hem till Jonas kompis A, som svägerskan aldrig har varit hemma hos. Mamma glömde lite saker här på julafton, så finns det tid så kommer de förbi här och hämtar dem och åker sedan förbi henne på vägen hem till Borås. Vi får se hur det blir. Hade jag inte behövt handla så hade detta varit en sån där dag när man inte klär på sig...

Jag måste avråda er från att köpa IKEA's blockljus FENOMEN om ni har en lykta som inte har så bra drag. Ljuset skall enligt etiketten brinna 45 timmar, se hur det ser ut efter 45 minuter i min lykta:

Inte mycket att ha... Nu har jag satt i ett gammalt hederligt Gille blockljus, och det brinner helt annorlunda, även om det smälter lite mer i denna lyktan än i mina andra. Måste ha med draget att göra, eller bristen på drag rättare sagt.

Avslutar med en nytagen webcam bild på hur knepigt det är att skriva med en katt på armen:

Ha en bra annandag!! Ni glömmer väl inte jultävlingen?

3 kommentarer:

  1. Oh så mysigt du o Corny har det i soffan. Själv har vi varit ute o flängt på mellandagsrean för maken e på jakt efter ny projektor och sonen ville handla nytt spel till Wii för sina julklappspengar. Kramisar från mig

    SvaraRadera
  2. Ja här görs inte många knop heller. Hela familjen är inomhus, barnen framför sitt nya Wiispel , mannen städar stora badrummet ???? och jag uppdaterar mig i bloggarna efter två dagars frånvaro.

    He en mysig fortsättning på julhelgen min vän!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. Katarina: Gick inte utanför dörren igår, ingenting kan få mig att bege mig på mellandagsrea, får panik bara jag tänker på det... Hoppas ni hittade något bra! Kram

    Inger: Konstig man du har... Hehe. Kram

    SvaraRadera