söndag 5 december 2010

Utmaningen, dag 05

Ett foto på en plats du varit på.

Tar några stycken, kan inte bestämma mig för vilket jag skall välja. Eftersom det är så pissigt väder ute idag så fortsätter jag med bilder från Västindien jul/nyår 2002/2003, då jag hälsade på mina föräldrar i deras båt. De stack ju från Sverige Midsommarafton 2001 och kom tillbaka nu i höstas, efter att ha seglat jorden runt (och lite till).

Pappas båt

Utsikten från bergets topp med St Anne (en liten by) nedanför

Så här vackra var solnedgångarna, men de varade inte många minuter innan det blev kolsvart.

Stranden

Vi firade både jul och nyår på samma strand, tillsammans med 3 svenska båtar och 1 finsk båt.

Här kastar vi "gris" efter nyårsmaten.

Kan inte säga annat än att jag längtar tillbaka!

7 kommentarer:

  1. Åhh vilka underbara foton. Det måste varit en härlig känsla att få uppleva Västindien.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Åhh herregud så härlig kort o vet du.. jag ÄLSKAR att segla. Har varit båtmänniska i stort sett hela livet. Dock ingen segelbåt just nu då, har inte råd att äga en själv. :) Har dock bara seglat i Sveriges skärgårdar och inte utomlands men drömmer om det.
    Kram M

    SvaraRadera
  3. förstår att du längtar tillbaka, jag längtar dit genom att bara sitta och titta på dina bilder.

    kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst längtar man bort till dina bilder. Särskilt efter en dags väderlek som denna. fy vad jag INTE gillar vinter!!
    Tur att dina bilder är så härliga då!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  5. Härligt! Wow vad tufft att de seglat jorden runt och lite till.... har du varit nervös för dem?

    jag är dock inte förtjust i att åka båt alls.....men jag gör det, ibland.

    SvaraRadera
  6. oh fy vilka bilder!! vad sur och avundsjuk jag blev nu!

    SvaraRadera
  7. Åsa: Västindien är ju inte ett resemål man åker så ofta till... Nu såg jag ju bara Martinique och någon mer ö, men ändå. Härligt! Kram

    Malin: Jag har seglat mycket i Bohuslän, lite på östkusten, en del i Norge, mycket i Danmark och så två gånger ute i norra Europa. En gång till London och en gång till Guernsey, med landhugg på vägen. Kul att ha varit med om det! Kram

    Katarina: Jag upptäckte där att jag var väldigt bra på att göra ingenting, pappa hade fixat ett solskydd åt mig på fördäck, där låg jag och läste hela dagarna. Blev man varm var det bara att hoppa i vattnet! Kram

    Inger: Lite motvikt behövs till det pissiga vädret :) Kram

    Stina: Tidvis har jag inte vetat var de har varit under längre perioder, det var lite nervöst. När de skulle korsa Atlanten, Indiska Oceanen eller Stilla Havet så var det lite nervöst. Eller när de skulle går runt Afrikas sydkust där alla pirater är... När man visste att det var stormigt. Skönt att de är hemma igen!! Kram

    JD: Hihi...

    SvaraRadera