onsdag 13 april 2011

Förstår ni inte ironi? :)

Gomorron. Fortfarande huvudvärk. Blä!! Det jobbigaste är att jag inte vet om det är en förkylning på G eller om allergin har kommit igång. Hade ont i halsen, kill i örat och kände mig allmänt kass igår, och det lutar åt att det är en förkylning. Sånt trams har jag verkligen inte tid med nu. Vi håller på med stora omflyttningen på jobbet, nästan alla skall byta rum, och då kan man ju inte hålla på och vara sjuk. Så det är bara att bita ihop och se glad ut. Idag skall jag i alla fall börja förbereda rumsflytten med att städa ur mina skåp och slänga en massa. Visst har jag gjort det tidigare, men jag är ändå en av de få som har haft samma rum sedan vi flyttade in 1999... Det hinner samlas en del skräp vill jag lova!

Angående inlägget igår kväll (bloggutmaningen). Förstår ni inte ironi? Det andra stycket var 100 % ironi. Inte fasen vill jag hoppa fallskärm, springa maraton eller syssla med aktier. Det är så långt från "mig" det bara kan komma! Visst hade det varit kul att orka springa ett maraton, men ändå så trååååkigt. Att bara springa så där skulle tråka ut mig till 1000. Och hoppa fallskärm finns inte ens i mina drömmar... galenskap! Det räcker med att jag har en galen svåger som sysslar med sånt där. Min nästan lika galna syster har börja med paragliding, de 2 får stå för galenskaperna i vår familj! Och det där med aktier, ekonomi är för mig fullständigt obegripligt, jag har inte ens bytt pensionsfonder någon gång. Lär väl straffas för det i framtiden, men jag fattar ingenting. EMMA! Du får komma hit någon gång och hjälpa mig, så att jag inte behöver leva min ålderdom på fattighuset!

Nej, jag nöjer mig med min simning, mitt gymmande som äntligen har kommit igång (i alla fall lite) och en och annan promenad. Passen får vänta tills jag känner att jag skulle orka ett. Zumba lockar, men jag skulle inte klara att stå och svänga med armarna så där. Tyvärr. När jag använder vänsterarmen så mycket så blir den helt obrukbar i flera dagar och jag kan inte jobba. Bättre att inse sina begränsningar och göra det man klarar av och fungera i vardagen.

På tal om gym så blir det inget idag, även fast det är onsdag. Ringde moppeverkstan igår och de tyckte det var bättre jag kom idag och lämnade moppen och hämtade den på fredag, med sommardäck på. Det innebär att jag istället tar en lång promenad hem istället för att gå på gymmet. Det får bli dagens träning.

Det ösregnade nästan hela dagen igår, så vad passar väl bättre än dagens Maxine. De har tydligen också regn där hon "bor"...


Ha en bra onsdag!

6 kommentarer:

  1. Jod å, jag fattade ironin, mitt svar dröp av ironi....men det kanske inte gick fram?

    SvaraRadera
  2. Hej :-)
    Läser din blogg men har inte skrivit förr.
    En tjt som också kämpar med min vikt. Inte op mig utan kör själv. Su skrev att du var nyfiken på Zumba. Testa!! Det är underbart kul OCH effektiv träning. Har format om min kropp på bara ett par veckor och det känns så skönt. Armarna behöver du inte bekymra dig över. Man gör alla övningar på sitt eget sätt, efter egen förmåga. Det är så jättekul och man rycks med av musiken.
    /Helene.

    SvaraRadera
  3. Vi kanske skulle ta Vårruset, the Blogging Bitches. Det skulle väl vara nåt ;). Fast inte i år då *hihi*. Sen satsar vi på Maraton, om några år, el nåt ;). En syn för gudarna *hihi*. O så får vi väl ha bokat (ambulans)transport därifrån o direkt till rehabilitering ;). Vad sägs?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag förstod att du var ironisk... känner dej ju väl....efterv 27 år... ville bara ge ett roligt svar.

    Angående pensionen... ja, det blir till att plocka många PET-flaskor... och sedan kanske ättestupa...eller så blir mina barn rika och försörjer sin lilla gamla mamma.

    Hoppas du mår bättre... kram!

    Kati

    SvaraRadera
  5. Alltså jag håller med Imsavimsa. Vi bokar ambulanstransport så kirrar vi det. Blogging bitches - fattar ju själv vilket drag det skulle bli i tidningarna.... hahahhahahahaha...tur att man har självdistans.

    Kramen på dig goa vän!!
    i

    SvaraRadera
  6. Katarina: :) jodå :)

    Helene: Skall kanske testa någon gång... lockar, men inte just nu. Nästa månad kanske. Måste få upp kondisen lite först. Kul med en ny som kommenterar!

    Imsa: The Blogging Bitches Marathon Race, det vore väl nått! Du, Inger, Malin och jag i skrikiga färger så vi verkligen syns. Fast jag tycker vi ställer oss på sidorlinjen och hejar på de andra istället, lugnare för ambulanspersonalen :) Kram

    Kati: Vi kan plocka PET-flaskor tillsammans. Jag har ju tyvärr inga barn som kan försörja mig, men dina kanske vi rädda sin gamla ogifta faster? Eller också kan väl någon av tjejerna gifta sig rikt så de kan försörja sina släktingar? Är det egentligen för mycket begärt? Hm. Kram

    Inger: En till som kan vara ironisk :) Jag säger som jag sa till Imsa ovan, vi håller oss på sidolinjerna, eller? KRam

    SvaraRadera