onsdag 20 april 2011

Grattis mamma

Gomorron. Måste sovit som en stock i natt, utan att röra mig alls. Kom knappt ur sängen för ryggen svankade så. Fortfarande stel som en pinne, men det rättar väl upp sig snart hoppas jag. Sitter här och lyssnar på fåglarna som kvittrar genom mitt öppna fönster i arbetsrummet. Finns det ett härligare ljud? Tror inte det.

Idag säger jag grattis till min mamma, som fyller 72 år. Hon har just nu en tävling på sin sida Invisionart, för att fira sin födelsedag, de imponerande besökssiffrorna och att det är påsk. Här är 2 porträtt hon har gjort på Cornelia och Nellie för ett par år sedan. Varför inte vara med och tävla? Skriv bara en kommentar i gästboken, så kan du vinna ett porträtt på t.ex. ett barn eller husdjur.



Dragning av en vinnare sker på Valborgsmässoafton (30 april).

Pappa ringde igår morse och meddelade att han tänkte komma och ta min altan trots sin förkylning. Strax före 9 kom han och hämtade mig på jobbet, han hade ju ingen nyckel och vi behövde vara 2 för att lyfta ner de stora möblerna på gräsmattan. Jag var tillbaka igen efter en halvtimme, så jag behövde inte ta så mycket ledigt. Denna gången skulle han inte skölja av såpan, det var det som tog sån tid förra gången. Först tvättade han altanerna med vanlig koncentration av grönsåpa och vatten. Sen, innan det hade torkat helt, så strök han på en blandning av 2 delar vatten och 1 del såpa (redigerat). Det sköljdes inte bort. Det skall bli spännande att se hur det blir när det regnar nästa gång... kanske altanerna bubblar över? :)

När jag kom hem på lunch så satt han och väntade på mig. Jag hade nämligen lovat honom lunch, trodde ju han skulle behöva hålla på många timmar till. Lunchen blev en delikat men enkel kycklingsallad med lite parmesanpulver och en dressing. Efter jobbet flyttade jag ut resterande möbler och saker på altanen igen, så nu går det att komma in i sovrummet. Jag satt ute en stund och njöt av den härliga doften av grönsåpa. Det blev dock kallt väldigt fort så jag fick flytta in redan vid 18-tiden.

Idag skall jag till gymmet och träna och simma, men innan det skall vi se om inte mamma kan önska sig något i födelsedag annat än pengar (bidrag till en ny skärm hon köpte i förra veckan). Vore roligt att få ge bort ett paket istället för ett kuvert... I morgon åker jag ju till henne direkt från jobbet så då hinner jag inte handla.

Ha en härlig onsdag i solen!

2 kommentarer:

  1. Tänk vilken snäll pappa du har :) Om altanen bubblar över får du helt klart ta en bild ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja, blir det bubbel... då vill vi se det på bild... och snäll pappa det har du...

    Krama din mor gott från mig i morgon!

    Vi syns snart...Kati

    SvaraRadera